ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۷/۱۲/۰۹
374 بازدید
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری

قدرت زمان : ۵ ایده تعیین هدف های شغلی و مالی (۲)

همان طور که قبلا اشاره کردیم، برای تعیین هدف های شغلی و مالی پنج ایده کلیدی وجود دارد که در مطلب ۵ ایده تعیین هدف های شغلی و مالی(۱) به سه مورد آن اشاره کردیم که در ادامه به ۲ مورد دیگر آن اشاره می کنیم:

۴- حوزه های کلیدی کارتان را تعیین کنید: برای تعیین اهداف تجاری و ارتقاء شغل باید مدام از خودتان بپرسید: «حوزه های کلیدی شغل من چیست؟». این پرسش برای ارتقای شغلی و موفقیت تجاری شما بسیار تعیین کننده است. چه کاری است که فقط و فقط از دست شما ساخته است و اگر خوب انجام دهید تفاوت عمده ای در سازمان تان ایجاد می کند یا دستاوردهای فوق العاده ای برای سازمان در پی خواهد داشت؟

به وظیفه ای فکر کنید که تنها از شما ساخته است و اگر شما آن را انجام ندهید، کس دیگری قادر به انجام آن نیست. اما اگر شما آن را انجام بدهید و خوب هم انجام بدهید تأثیر عمده ای بر شما و سازمان تان خواهد گذاشت. به ندرت پیش می آید که حوزه های کلیدی هر شغلی بیش از پنج تا هفت مورد باشد. توانایی عملکرد خوب در هر کدام از حوزه های کلیدی شغل تان رمز موفقیت همه جانبه شماست. در هر کاری که انجام می دهید قانون ۸۰ / ۲۰ را در نظر بگیرید. ۸۰ درصد از نتایجی که به دست می آورید حاصل ۲۰ درصد از کارهایی است که انجام می دهید. کار کردن روی ۲۰ درصد اموری که ۸۰ درصد ارزش کارتان را تعیین می کنند بسیار حیاتی است.

۵- تمرین مدیریت بر مبنای هدف: «مدیریت بر مبنای هدف»(MBO) یکی از مؤثرترین روش های هدف گذاری با مشارکت مدیران و کارکنان است. استفاده از این روش فقط با همکاری افراد شایسته ساخته است. یعنی کسانی که روی کارشان مسلط هستند و می دانند چه وظیفه ای را باید انجام دهند. استفاده از این شیوه مستلزم آن است که هر وظیفه ای را به طور کامل به یک فرد مشخص واگذار کنید.

مدیریت بر مبنای هدف چهار مرحله دارد:

مرحله اول این است که هدف مورد نظر با نتیجه را به صورت روشن تعیین کنید. این کار را از طریق بحث و تبادل نظر با کسی که مسئول رسیدن به هدف مورد نظر است انجام دهید.

مرحله دوم این است که در مورد برنامه رسیدن به هدف موردنظر بحث کنید و به توافق برسید. برای رسیدن به هدف چه گام هایی باید برداشته شود؟ چطور باید این گام ها برداشته شوند؟ نحوه سنجش موفقیت چگونه خواهد بود؟ معیار سنجش عملکرد چیست؟ و در مورد کیفیت انجام کار چه طور قضاوت خواهد شد؟ 

مرحله سوم این است که روی زمان اتمام کار توافق کنید و برای نظارت بر پیشرفت کار و مشکلات آن برنامه ریزی کنید. انتظار می رود چه موقع کار تمام شود؟ تعیین ضرب الاجل و برنامه ریزی زمان بندی شده روشن در مدیریت اهداف بسیار حیاتی است.

مرحله چهارم این است که فرد را آزاد می گذارید تا کار را شروع کند. وقتی وظیفه مورد نظر را تعریف کردید، نتایج اصلی کار را مشخص کردید، برای سنجش عملکرد آن استاندارد تعیین کردید و آن را به شخصی شایسته واگذار کردید، اجازه بدهید که او به روش خودش کار را انجام بدهد و تمام کند. کلید واگذاری مسئولیت، واگذاری کامل وظیفه و بازپس نگرفتن آن است. در انجام کار مداخله نکنید. از هر نوع راهنمایی، رهنمود و حمایتی که لازم است دریغ نکنید ولی روشن کنید که مسئولیت انجام کار بر عهده خود فرد است. یکی از مؤثرترین شیوه های ایجاد شایستگی، اعتماد به نفس و توانایی در دیگران واگذاری مسئولیت کامل انجام وظیفه مهم به فرد است.

منبع: (قدرت زمان، اثر برایان تریسی)

ادامه ی مقالات قدرت زمان را دنبال کنید…

پیوستن به خانواده ایده پردازان

مقالات مرتبط

مطالبی که شاید برای شما جذاب باشند

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *