برندسازی شخصی : از برندتان دفاع کنید
هرچه موفق تر باشید ، دشمنانتان و بدخواهان شما بیشتر می شوند . بعضی از مردم فقط به این دلیل که کار خود را خوب انجام می دهید ، از شما بیزار می شوند . اینکه می گویند ” دوستانت را نزدیک نگه دار و دشمنانت را نزدیکتر ” اینجا صدق می کند .
وقتی موفق می شوید ، ممکن است با رقبایی برخورد کنید که هر کاری می کنند تا وجه ی شما را خراب کنند و مانعی برای پیشرفت شما باشند . خرابکارها ، توجه های منفی را به شما جلب می کنند . خرابکاری آنها این است که به شهرت و اعتبار شما حمله می کنند و نوع برخورد شما با آنها می تواند نقش تعیین کننده ای در موفقیت یا شکست شما داشته باشد . در این هنگام شما باید با عرضه ی آنچه که دارید و به رخ کشیدن صفات مثبت تان ، ذهن مخاطب را به نفع خود سوق دهید.
داشتن برند شخصی مقاوم که براساس ارزش های محکمی شکل گرفته ، تکیه بر صفات اصلی خودتان و داشتن حامیانی که شما را باور دارند بهترین دفاع در مقابل خرابکارهاست . ایجاد قوانین شخصی و روشنی باعث می شود که شما و برندتان از هرگونه زشتی دور بمانید . به عبارت دیگر ، در محل کار از هرگونه حاشیه ای مانند “غیبت در مورد همکاران ، فضولی در زندگی و کار دیگران ، سخن چینی بین همکاران” دوری کنید. همیشه برای خودتان حد و مرزهای مشخصی داشته باشید تا دشمنانتان مهمات کمتری برای حمله به شما داشته باشند. مرز داشتن بهترین وسیله ی دفاعی از برندتان است.
چگونه مرزهای حرفه ای را حفظ کنید
مرز حرفه ای یعنی بدانید ، در حرفه تان کجا کار شما تمام می شود و کجا کار دیگری شروع می شود . مرزهای حرفه ای به این دلیل اهمیت دارند که محدوده ی روابط را در محل کار تعیین می کنند . داشتن مرزهای مشخص باعث می شود که استرس در فضای کاری کاهش یابد.
(منبع: برندسازی شخصی، سوزان کریتون)
در ادامه مقالات برندسازی شخصی همراه ما باشید …
دیدگاهتان را بنویسید