ادامه ندادن روند گاو بنفش
در شرایط غیرقابل تحمل بازار کنونی، راز رویای هر کارآفرینی موفق چیست؟ شرکت هایی که توانستند با موفقیت در طی شبکه ی«آی.پی.او» ، عظیم، پرسرعت و شناور به عموم عرضه شوند و حتی آنها که در زمان رکود بازار، همچنان پیش رفتند، یک چیز مشترک دارند؛
اینکه آنها گاو بنفشی تولید کردند و آن را به اثبات رساندند. این موضوع می تواند شامل سایتهای پرطرفدار چت باشد و یا نسخه های بتا از نرم افزار دیتا بیس. پذیرش کنندگان اولیه ی کلیدی و اصلی در ارتباط با این موضوع، جار و جنجال به پا می کنند و این گونه سرمایه گذاران را به سوی خود جذب کنند.
بعد از آن دقیقا زمانی که شرکت ها درس گاو بنفش بودن را فراموش کردند، به جای به دست آوردن پول و استفاده از آن برای خلق گاو بنفش دیگر با سطح کیفیت بیشتر و برتر، به دنبال کسب سود و بهره وری رفتند و به همین دلیل به جای پیشرفت پسرفت نمودند. افسوس تعداد کمی از بازار ها به اندازه ی کافی سریع و با ثبات و یا آن قدر رو به رشد هستند که اجاره دهند یک شرکت عمومی برای مدت طولانی رونق داشته باشد.
قصاب ایتالیایی
تقریبا هزاران قصاب در ایتالیا وجود دارد، اما فقط یکی از آنها مشهور و ثروتمند است. «داریو ساچینی» نقش برجسته ای در صفحات مجلات و کتاب های راهنما دارد. مغازه ی قصابی او با ۲۵۰ سال قدمت، در شهر «پانزانو» تقریبا همیشه شلوغ است.
مردم از سراسر دنیا برای دیدن مغازه ی او می آیند تا به حماسه سرایی و اشعار پرشور او در مورد استیک گوساله ی «فیورنتینا»، گوش دهند. وقتی اتحادیه اقتصاد اروپایی فروش استیک همراه با استخوان درون آن را به خاطر ترس از بیماری جنون گاوی ممنوع کرد، داریو ساچینی مراسم تدفین ساختگی و دفن یک تکه استیک را مقابل مغازه اش برگزار کرد و با گذاشتن استیک در تابوت، نمایش خود را کامل کرد.
“رمز موفقیت او چه بود؟ آیا گوشت او بهتر بود؟ مطمئنا نه. داریو با استفاده از فرآیندی هوشمندانه و سیاستمدارانه برای فروش گوشت، بیش از یک روش را برای پول درآوردن از گاو به دست آورد. او انتخاب کرد که مانند دیگران نباشد و یک روش خاص را برای خود ابداع کرد. در واقع او گاو با رنگ بنفش را بین گاو های دیگر انتخاب کرد.”
(افسوس که بیماری گاو بنفش مسری نیست)
منبع: (گاو بنفش، اثر ست گادین)
ادامه ی مقالات گاو بنفش را دنبال کنید…
دیدگاهتان را بنویسید