گاو بنفش: متضاد برجسته‌بودن، خیلی خوب‌بودن است

گاو بنفش: متضاد برجسته‌بودن، خیلی خوب‌بودن است
مجموع 5 از 1 رای

گاو بنفش

گاو بنفش : متضاد برجسته بودن، خیلی خوب بودن است

ایده های برجسته نسبت به ایده های معمولی بیشتر احتمال گسترش و پیشرفت دارند. با وجود این افراد بسیار اندکی هستند که کالاهایی فوق العاده و خاص می سازند. چرا؟ فکر می کنم به این علت که آنها گمان می کنند متضاد «برجسته بودن»، «بد بودن» است؛ یعنی اگر برجسته نباشی «بسیار نامناسب» و یا «معمولی هستی»… بنابراین اگر آنها محصولی بسیار خوب ارائه دهند، این کار را با ارزش ویروسی بودن آن اشتباه می گیرند. (گرچه این بحث در ارتباط با کیفیت نیست) اگر با خطوط هوایی خاصی به مسافرت بروید و به سلامت به مقصد برسید، در این مورد چیزی ندارید که به دیگران بگویید، زیرا باید این گونه باشد.

آنچه سفر را خاص می کند این است که برخلاف تصور باشد یا اینکه خدمات، غیرمنتظره و متفاوت باشد (مثلا یک ساعت زودتر رسیدم! یا چون بانمک بودم به من بلیت رایگان دادند. یا آنها در قسمت درجه یک غذای فوق العاده ای فوق العاده ای سرو کردند).  کارخانه ها تقاضای کیفیت را در نظر دارند و برای انجام آن تلاش می کنند. این کاری خسته کننده است. خیلی خوب بودن رویدادی روزمره است و به ندرت ارزش حرف زدن دارد.

مرواریدی درون بطری

شامپوی «پرل» را به خاطر دارید؟ مطمئنا همه ی ما می توانیم رویای یک بطری شفاف پر از شامپوی سبز رنگ را به یاد بیاوریم… و مروارید و یا صدفی که آرام در این بطری به سمت پایین می رفت. این تصویر در همه ی تبلیغات شامپوی پرل به چشم می خورد.

بازاریابان یا همان مبلغان هرگز دقیقا مشخص نکردند که ارتباط مروارید با این شامپو در چیست، یا اینکه چرا مروارید درون این شامپو آهسته حرکت می کند. آنچه در پشت این تبلیغ تلویزیونی قرار داشت این بود که آنها یک شامپوی معمولی را به یک موفقیت بزرگ تبدیل کردند.

شما در کجای تجارت لوازم آرایشی، بهداشتی می توانید گاو بنفش را بیابید؟ اول اینکه تقریبا همه ی شامپوها مثل هم هستند. اغلب اوقات (نه همیشه ) ترکیب خوش رنگی که می بینیم و یا بسته بندی زیبای شامپو می تواند مردم را جذب کند، نه تاثیر خود شامپو. کاهش و نزول ناجوانمردانه ی شامپوی «پرل» را (تاثیر به پایان رسیدن تبلیغات تلویزیونی) با صعود تدریجی محصولات «دکتر برونر» مقایسه کنید.

محصولات «دکتر برونر» هیچ تبلیغاتی ندارند، با این وجود محصولات آنها همچنان در سهم بازاری و فروش در حال رشد هستند. اگر علت، کیفیت برتر نیست پس چه می تواند باشد؟

“نتیجه گیری : علت، بسته بندی باورنکردنی و متفاوت این محصولات است، کیفیت بسته بندی بیشترین علت خرید و مصرف این محصولات بوده است.”

منبع: (گاو بنفش، اثر ست گادین)

ادامه ی مقالات گاو بنفش را دنبال کنید…

برچسب ها:

دیدگاه بگذارید

avatar
  Subscribe  
با خبرم کن