ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۷/۱۰/۱۱
966 بازدید
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
بزرگ نمایی

هر نادیده انگاشتنی با بزرگنمایی همراه است، یعنی اغراق در برخی جنبه های واقعی. اصطلاح «از کاه کوه ساختن» این حالت بزرگ نمایی را خیلی خوب توصیف می کند. همانطور که یک جنبه از وضعیت کمرنگ شده و نادیده انگاشته می شود، جنبه دیگر با بزرگنمایی خارج از اندازه بزرگ می شود.

زمانی که در رستوران نشستم و از اینکه گارسن برایم یک لیوان آب نیاورد احساس ناامیدی کردم( شرح در مطلب قبلی تحلیل رفتار متقابل)، من نه تنها اختیاراتی را که داشتم نادیده گرفتم و به حساب نیاوردم بلکه قدرتی را برای گارسن قائل شدم که او عملا نداشت، یعنی این قدرت که او تعیین کند من آب بخورم یا نه.

همچنانکه دوست من لیاقت و توانایی گارسن را نادیده میگرفت، در مورد خودش بزرگ نمایی می کرد و نقش قاضی و هیئت ژوری را به خود میداد، آن هم زمانی که او نه شواهد کافی در دست داشت و نه مسؤولیت انجام این کار را.

به وضعیت اخیری فکر کنید که پیامد آن برای شما رضایت بخش نبوده است. این وضعیت مشکلی را ارائه میکند که شما آن را حل نکردید. حال که آنرا دوباره مورد بررسی قرار می دهید، آیا جنبه با جنبه هایی از واقعیت وجود داشت که شما آنها را نادیده گرفتید؟ آیا می توانستید به گونه ای دیگر عمل کنید که در آن زمان به فکر تان نرسید؟ آیا شما توانایی شخص دیگری را برای عمل کردن به شکل خاص نادیده گرفتید؟ آیا در آن موقعیت منابع دیگری در دسترس شما قرار داشت که به فکر استفاده از آنها نیفتادید؟ آیا متوجه می شوید که کجا بزرگ نمایی کردید؟ چه جنبه هایی از خودتان، دیگران و یا موقعیت را خارج از اندازه بزرگ کردید؟

چهار رفتار مختلف نافعالی و بی تفاوتی

زمانی که نادیده میگیرم، این کار را با بیان عبارتی به خودم آن هم در ذهن خودم انجام میدهم. بنابراین نادیده گرفتن به خودی خود قابل مشاهده نیست. از آنجایی که شما نمی توانید فکرخوانی کنید، از هیچ راهی نمی توانید دریابید که من در حال نادیده گرفتن هستم مگر اینکه به گونه ای صحبت کنم و یا رفتار کنم که نشان دهنده این باشد که من در حال نادیده گرفتن هستم.

چهار نوع رفتار وجود دارد که همیشه دلالت بر این دارد که شخص مورد نظر در حال نادیده گرفتن است. این چهار نوع رفتار نافعالی و بی تفاوتی از این قرارند.

هیچ کاری انجام ندادن

سازگاری پیش از حد

بیقراری و حالات تحریکی

بی کفایتی یا خشونت

منبع: (تحلیل رفتار متقابل، یان استورات/ون جونز)

ادامه ی مقالات تحلیل رفتار متقابل را دنبال کنید…

:

پیوستن به خانواده ایده پردازان

مقالات مرتبط

مطالبی که شاید برای شما جذاب باشند

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *