ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۷/۰۹/۲۰
568 بازدید
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری

بحران مالی و نقش مدیریت ریسک (۱)

به واسطه بحران مالی در سال‌های گذشته مدیریت ریسک مجددا مورد توجه قرار گرفت، هرچند این توجه در ارتباط با شاخه‌های مالی گوناگون است. بحران حتی برای سازمان‌های غیرمالی اهمیت ویژه تشخیص، اندازه گیری و غلبه بر ریسک به منظور حفظ موجودیت و ادامه کار آن‌ها را مشخص کرد. چگونه چنین بحران مالی به وجود آمد؟ در اینجا توضیحاتی به طور خلاصه ارائه می‌شود که بخشی از آن‌ها غافلگیرکننده هستند، اما با نگاهی عمیق در شاخه مالی و عرصه بانک‌ها قابل ممیزی می‌شوند.

کسری و کمبودها در سازمان مدیریت پروژه و سیستم‌های کنترل داخلی: در بحران‌های مالی ۲۰۱۱ و ۲۰۰۸ بانکهای UBS (در سوئیس) و Societe General (در فرانسه) کسری و کمبود در قوانین سازمانی و مکانیسم‌های کنترلی بود که دلایل ریسک‌های سنگین در اوراق بهادار یا وام‌های داده شده از سوی این دو بانک تشخیص داده شد. علی‌ رغم صحنه‌سازی‌های موثر رسانه‌ها از جنبه‌های قابل قبول، در یک مطالعه مقایسه‌ای معلوم می‌شود که این توضیحات ناکافی و محدود هستند. جدا از استثناها، دلیل شکل‌گیری بحران عدم وجود قوانین خاص یا عدم کنترل منابع به طور منطقی و کافی نبوده است. بلکه مهم‌ترین دلیل به وجود آمدن این بحران این بود که قوانین سازمانی و روش‌های استفاده شده در سرمایه‌گذاری و بازگشت آن به اندازه کافی به ریسک‌ها اهمیت نداده بودند. نکته‌ای که در ادامه به تفصیل بیان می‌شود.

فقدان ابزارهای محاسبه‌گر اداری ریسک و غیر شفاف بودن اطمینان برنامه‌ها: بسیاری از بانک‌ها، بنیادهای مالی و تقریبا بیشتر موسسات سرمایه‌گذاری برای افزایش میزان سوددهی تلاش می‌کردند. به همین دلیل، اصول پایه‌ای سازمان‌های سودمحور را نادیده گرفتند و این چیزی به جز سبک سنگین کردن سودها با ریسک موجود در عملیات نبود. وقتی که اطلاعات کمّی درباره محیط ریسک برای مقایسه موجود نباشند نمی‌توانیم به خوبی قضاوت کنیم که به طور مثال ۱۵٪ سود پیش‌بینی شده از سوی کارشناسان مالی این سازمان‌ها مطلوب یا غیر مطلوب است. اطلاعات ضروری درباره مجموعه محیط ریسک و به طور مشخص محیط و حجم واقعی انحرافات از برنامه به‌طور دقیق محاسبه و گزارش نمی‌شوند. سوال این است که کدام سازمان یا تحلیل‌گر مالی، موفق می‌شود برنامه ایمنی عملیات خود را به طور شفاف خلق کند؟

از پیش مقرر کردن و تعیین هدف در به‌دست آوردن سود معین بدون مطابقت با ریسک موجود، شرکت‌ها را به طرف انتخاب برنامه‌های تجاری مخاطره‌آمیزی هدایت می‌کند که سود، از طریق به کار گیری سرمایه کسانی به‌دست می‌آید که پول خود را استقراض کرده‌اند و پیشاپیش شرکت یا سازمان مورد خرید را گرو گذاشته‌اند. جهت‌گیری صرف برای سود و اهمال و سهل‌انگاری‌های بزرگ در تخمین ریسک‌ها مهم‌ترین دلیل به وجود آمدن بحران‌های مالی موجود است. زیرا به واسطه این سهل‌انگاری‌ها قوانین پایه‌ای و اساسی تجارت در بانک و مدیریت ریسک از سوی بسیاری از بازیگران به تدریج محو می‌شود. به همین دلیل، بسیاری از موسسات ۱۰ تا ۲۰ برابر بیش از حد دارایی‌هایشان با پول‌های دریافت شده از خارج سازمان، پروژه‌های سرمایه‌گذاری خود را تامین کردند ولی در محاسبه توانایی‌هایشان برای تقبل ریسک، مرتکب اشتباهات کلان شدند.

(منبع: مدیریت ریسک به زبان ساده، ورنر گلاسنر و توماس برگر)

در ادامه مقالات مدیریت ریسک همراه ما باشید …

پیوستن به خانواده ایده پردازان

مقالات مرتبط

مطالبی که شاید برای شما جذاب باشند

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *