برندسازی شخصی: شرکتی را که در آن کار میکنید، بپایید
اگر دنبال تغییر شغل نیستید، مخاطب هدف همین الان روبهرویتان است. در این موارد، کاری که باید بکنید این است که کارفرمای فعلیتان را هر چه بیشتر بشناسید.
هر شرکتی شخصیت و شهرتی برای برندش دارد. گاهی این وجههی برند تا حد زیادی از درون شرکت با بیانیهی ماموریتی سرچشمه میگیرد که کارکنان به آن اعتقاد دارند و در کار با مراجع به آن پایبندند. این برند درونزاد اگر قدرتمند باشد، به دنیای بیرون منعکس میشود. اگر برای این شرکت کار کنید، میدانید که شرکتتان مظهر چیست و شما در آن چه نقشی دارید. شرکتی مثل این اغلب بیشتر از همه به کارکنانش آزادی میدهد که برند شخصی خودشان را مطرح کنند؛ چرا که پیام شرکت بهروشنی بیان شده است.
متاسفانه این وضعیت آرمانی همیشه وجود ندارد. بیشتر وقتها بین چیزی که شرکت در سایتش میگوید و کاری که مدیرش پشت درهای بسته انجام میدهد، تفاوت وجود دارد. ممکن است شرکتی ادعا کند که شرکتی خانوادگی است؛ ولی کارکنانش آن را خانوادهای ناکارآمد ببینند. شرکتی که پیام برند خودش روشن نیست، ممکن است به کارکنانی که برند شخصی خودشان را ایجاد میکنند، علاقهی چندانی نداشته باشد.
مراقب باشید. سیاست به خرج بدهید و ماموریت شرکتتان را بخوانید. مهرههای اصلی را شناسایی کرده و از هر فرصتی استفاده کنید تا خودتان را در موضوعاتی که به برندتان مربوط است، به دیگران بشناسانید.
چه نوع کارمندانی برای شرکت شما ارزش دارند؟ این پرسشهای مشاهدهای را دربارهی شرکتی که در آن کار میکنید از خودتان بپرسید:
- در بازخوردهای غیررسمی یا ارزیابی عملکرد رسمی، چه تعریفهایی از رئیستان دریافت کردهاید؟
- چه کسی بیشتر به کار شما بها داده است؟
- کدام شرایط یا محیط کار به شما امکان میدهد بهترین خودتان باشید؟
- چه زمانی بیش از همیشه موثر و کارآمد بودهاید؟
پاسخهای شما میتواند سرنخی باشد که بهترین شرایط برای ساختن برند شخصی در شرکتتان را به شما نشان میدهد.
(منبع: برندسازی شخصی، سوزان کریتون)
در ادامه مقالات برندسازی شخصی همراه ما باشید …
دیدگاهتان را بنویسید