ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۷/۰۹/۲۵
594 بازدید
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
تصمیم های مرکب در رابطه با پیش نویس زندگی

ما قبلا توضیح داده ایم که بازدارنده های والدین نمی توانند کودک را وادار سازند که پیش نویس خود را به شکلی خاص بنویسد. این کودک است که تصمیم می گیرد با این بازدارنده ها چکار کند. کودکی ممکن است بازدارنده ها را به همان شکل خودشان بپذیرد. کودک دیگری ممکن است آنها را با زیرکی تغییر دهد تا فشار آنها را کم کند و کودکی هم ممکن است کاملا از قبول بازدارنده ها خودداری کند.

به عنوان مثال، پسر بچه ای را در نظر بگیرد که بازدارنده «وجود نداشته باش» را از مادرش دریافت می کند. او شاید کاملا تمام فشار این بازدارنده را قبول کند و در کودکی با دوران بزرگسالی دست به خودکشی بزند. خودکشی او ممکن است خیلی آشکار باشد و یا شکل یک حادثه و تصادفی را داشته باشد، مثلا در هنگام مستی با سرعت زیاد رانندگی کند.

امکان دیگری که وجود دارد این است که کودک یک تصمیم اولیه سحر آمیز بگیرد تا فشار «وجود نداشته باش» را به دیگران انتقال دهد، یعنی به جای کشتن خودش شخص دیگری را بکشد. این وضعیت در یک پیش نویس از نوع شدید و درجه سه رخ میدهد که پیامد آن دیگرکشی به جای خودکشی است.

افزون بر اینها، باور جادویی می تواند این شکل را نیز داشته باشد: «اگر من بتوانم به عنوان یک فرد نامتعادل زندگی کنم، شاید دیگر مجبور نباشم بمیرم.» در این صورت پیش نویس، پیامد افراطی دیوانه شدن را خواهد داشت.

نقطه مقابل این تصمیمات اسف بار، کودکی است که تشخیص میدهد: «این پیام مشکل مادرم است، مشکل من نیست و بازدارنده وجود نداشته باش» را کلا طرد می کند. بچه هایی که چنین می کنند، از نظر گولدینگز … ممکن است روانپزشکان یا کشیشهای کوچکی بشوند که خانواده خود را بررسی می کنند و تلاش می کنند آنرا بهبود بخشند، آنها با تشخیص این مسئله که خودشان نقشی در این آسیب روانی نداشته اند، زندگی خود را نجات می دهند. بسیاری از این روانپزشکان و کشیشهای کوچک در بزرگسالی روانپزشکان و کشیشهای بزرگ و برجسته ای هم میشوند.

کودک همیشه این اختیار را دارد که هر بازدارنده را به گونه ای تغییر دهد که به جای پیامدهای منفی، پیامدهای مثبت به دست آورد، به عنوان مثال: پسر کوچولویی که این پیام بازدارنده را دریافت می کند «این جنسیت را نداشته باش» ممکن است در بزرگسالی مردی شود با خصوصیات مثبت و پربار که از نظر عموم این خصوصیات زنانه محسوب می شوند مانند حساس بودن، جاذبه جسمی داشتن و پذیرای احساسات بودن.

راه دیگری که برای پرهیز از فشار بازدارنده ها وجود دارد این است که تصمیمهای مرکب بگیریم. این بدان معناست که کودک از قوه ابتکار «پروفسور کوچولو» بهره می گیرد و پیامهای مختلف پیش نویسی را با هم ترکیب می کند، با این هدف که زنده بماند و نیازهای خود را به بهترین شکل ممکن برآورده سازد. در تجزیه و تحلیل پیش نویس این تصمیمهای مرکب اغلب آشکار می شوند و در درک چگونگی کارکرد پیش نویس زندگی بسیار اهمیت دارند.

تجربیات عملی نشان می دهد که وجود نداشته باش، پیامی است که بیش از همه با آن مقابله می شود و ما این پیام را در بیشتر مثالهای خود به کار می بریم.

منبع: (تحلیل رفتار متقابل، یان استورات/ون جونز)

ادامه ی مقالات تحلیل رفتار متقابل را دنبال کنید…

:

پیوستن به خانواده ایده پردازان

مقالات مرتبط

مطالبی که شاید برای شما جذاب باشند

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *