اسرار شگفت انگیز بازاریابی چریکی (۲)
- دومین راز بازاریابی چریکی آنچه که حقیقت بازاریابی است را به شما یادآوری می کند و آن سرمایه گذاری است.
بازاریابی بهترین سرمایه گذاری است درصورتی که آن را درست انجام دهید و از بورس اوراق بهادار کمتر ریسک دارد و از دیگر انواع سرمایه گذاری بهتر نتیجه می دهد، اما دوباره تاکید می کنم درصورتی که آن را درست انجام دهید .
بازاریابی همیشه به عنوان یک سرمایه گذاری محتاطانه توصیف می شود. نتایج معجزه آور از بازاریابی انتظار نداشته باشید تنها تعداد کمی از سرمایه گذاری های محتاطانه معجزه می کنند در عوض موفقیتی که حاصل خواهد شد را انتظار داشته باشید و دانستن این رازها به آن موفقیت منجر خواهد شد.
- سومین راز بازاریابی چریکی استقامت است.
این راز به شما گوشزد می کند که خویشتنداری یک حامی شما در بازاریابی چریکی خواهد بود. اولین شخصی که شما را از بازاریابی دلسرد می کند شخصی است که شما را خیلی دوست دارد ولی بدترین توصیه ممکن را به شما می کند. این افراد کارکنان، همکاران، خانواده و دوستان شما هستند که بیشتر از دیگران در جریان شیوه بازاریابی شما هستند و زودتر از دیگران از آن خسته می شوند و به همین علت است که نزدیک ترین حامیان شما توصیه می کنند که بازاریابی خود را تغییر دهید. وظیفه شما این است که مطمئن شوید که بازاریابی شما سازگار و استوار است که این سومین راز محسوب می شود. یعنی زمانی که هم قطاران شما توصیه می کنند که بازاریابی تان را تغییر دهید شما باید از آنها به گرمی استقبال کنید و سپس آنها را به حال خود رها کنید چون شما می دانید که آنها خلاقیت چریکی ندارند. کاری را تا آخر انجام دادن، یکی از ویژگی های چریک ها است.
- چهارمین راز بازاریابی چریکی تناسب است.
این راز درباره مشکلاتی است که زمانی که هر قسمت از وبسایت شما توسط فرد متفاوتی ایجاد می شود برای شما به وجود می آید. این یک موقعیت سالم نیست بازاریابی مثل یک مسابقه طناب کشی است و شما با افرادی که هر کدام طناب را به یک سمت متفاوت می کشند نمی توانید مسابقه را ببرید. شما با افرادی می توانید در مسابقه برنده شوید که همه آنها طناب را به سمتی یکسان بکشند.
شما مسئول به کارگیری چهارمین راز هستید. مطمئن شوید که تمام بازاریابی شما متناسب است و کمک کنید که تمام بازاریابی قدرتمندتر شود. رقابت های طناب کشی و سوپر بول توسط افراد به تنهایی به نتیجه نمی رسند بلکه با مشارکت کل تیم ها به پیروزی ختم می شوند.
- پنجمین راز بازاریابی چریکی محتوا است.
پنجمین راز را مادر شما به خوبی می داند. او برای زرق و برق و جلوه های ویژه هزینه نمی کند و زمان مناسب هر کار را به خوبی می داند و در اولویت خرید خود به چیزهای اساسی اهمیت می دهد . به همین خاطر است که پنجمین راز محتوا نام دارد. در گذشته سطح هوش مردم مشابه با یک فرد ۱۲ ساله بود اما اکنون نشان می دهد که سطح هوش عمومی مشابه سطح مادر شما است. او به اندازه کافی باهوش است تا از میان مواد، بهترین را خریداری کند و همین موضوع در مورد مشتریان احتمالی شما نیز صادق است و آنها موادی را که شما پیشنهاد می کنید می خواهند نه فقط موادی که مد هستند و فکر نکنید که آنها تفاوت این دو را نمی دانند.
(منبع: بازاریابی چریکی، اثر جی کنارد لوینسون)
ادامه ی مقالات “بازاریابی چریکی” را دنبال کنید…
دیدگاهتان را بنویسید