ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
1396/09/11
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری

پنج باور در یادگیری و آموزش کارکنان

۱. قبول این واقعیت که هر فرد می‌تواند یاد بگیرد:

با قبول چنین اصلی، اعتقاد به این باور نادرست که به کارمندان مُسن و آمادۀ بازنشستگی، نمی‌توان مهارت‌های شناختی، هیجانی و رفتاری خاصی را آموخت، مردود شناخته می‌شود. دیگر اینکه در هر گروه سنی، تعداد افرادی که قادر به یادگیری نیستند، اندک است و توجه و علاقۀ بزرگسالان نسبت به ادامۀ تحصیل و علاقۀ آنان نسبت به داشتن شغل دوم(پس از بازنشستگی)، می‌تواند نشانه و دلیلی بر توانایی آدمی برای یادگیری در همۀ مراحل سنی باشد.

۲. برای اینکه فرد بتواند مهارتی را یاد بگیرد، باید انگیخته شود:

انگیزش برای یادگیری باید با ادراک فرد از وضعیت خود، همراه باشد. به عبارت دیگر، فرد باید نسبت به عدم کفایت رفتاری، مهارت‌ها، و دانش کنونی خود آگاه باشد و، در عین حال، تصویر روشنی از رفتاری که باید اقتباس کند، داشته باشد. آموزش دهندۀ صاحب‌نظر و با تجربه، نقش مهمی را در بر انگیختن شرکت کنندگان در هر دورۀ آموزشی برای یادگیری، به عهده دارد.

۳. یادگیری یک فرآیند فعال و پویاست و نه یک فرآیند انفعالی:

وقتی فرد در گروه به فعالیت می‌پردازد و همراه افراد دیگر مشغول انجام دادن کار خاصی می‌شود، در نتیجۀ این تلاش، نکات بسیاری را می‌آموزد و به شکلی فعال در امر یادگیری سهیم می‌شود.

۴. باید مواد و وسایل مناسب را برای یادگیری متوالی، در اختیار یادگیرندگان قرار داد:

این مواد و وسایل عبارت‌اند از: منابع و مآخذ کافی، مطالعات موردی مرتبط با وظایف شغلی افراد، آشنایی با فهرست مسائل و مشکلات، فضای مناسب برای شرکت دادن افراد در بحث‌ها، مطالعه و نظایر آن. آموزش دهنده باید به وسایل کمک آموزشی دسترسی کامل داشته باشد و محدودیت‌ها و ظرفیت هر روش یا وسیلۀ آموزشی را نیز بشناسد. گاه مدیران آموزش دچار اشتباه می‌شوند و در مواردی از جدیدترین سرگرمی‌ها و وسایل آموزشی استفاده می‌کنند که برای یادگیری یک فعالیت و مهارت خاص، مناسب نیستند.

۵. روش‌های یادگیری باید تا حد امکان متنوع باشند تا باعث خستگی یادگیرندگان نشوند:

آموزش دهنده باید تا آن اندازه از ظرافت عمل برخوردار باشد که روش‌های یادگیری را برحسب مفید بودن آن برای یادگیری یک مطلب خاص، تغییر دهد. در مواردی که مؤثر بودن چند روش یادگیری به یک میزان است، باید از همۀ این روش‌ها به نحوی استفاده کرد که عامل خستگی و کسالت، مانع از یادگیری مؤثر فرد نگردد.

(منبع: روان‌شناسی کار تألیف پروفسور محمود ساعتچی)

پیوستن به خانواده ایده پردازان

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید
guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات