ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۸/۱۲/۲۱
410 بازدید
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری

حقیقتاً کسب و کارهای کوچک توان رقابت با کسب و کارهای بزرگ را ندارند، به همین دلیل باید راهکارهای متفاوتی برای جذب مشتری جدید داشته باشند تا به حیات خود ادامه دهند. در واقع این کسب و کارها باید از همه حربه‌های در دسترس برای راضی نگه داشتن مشتریان خود استفاده کنند و سعی کنند که بسترهای مدرن و استفاده از تکنولوژی را به عنوان بخش مهمی از روند کسب و کار خود به کار ببرند.

با بررسی کسب و کارهای کوچک در شهرهای مختلف تصمیم گرفتیم که ۱۰ راهکار عالی برای جذب مشتری جدید معرفی کنیم که اکثر آنها در این موضوع موفق عمل کردند.

ارائه یک سبک جدید در تخفیف برای جذب مشتری جدید

اگرچه ممکن است الگوی مصرف کنندگان تغییر کرده باشد اما همچنان بحث ارزش و بحث مالی برای آنها در اولویت است. ارائه تخفیف مشتریان را به سمت کسب و کار شما می‌کشاند و یا می‌توانید با راهکارهایی مانند خرید دو بسته و دریافت یک بسته رایگان به کار ببرید.

انجام معامله‌هایی از این دست می‌تواند منجر به جذب مشتری جدید برای کسب و کارهای کوچک شود و یک انگیزه برای تغییر عادت خرید آنها هم به وجود می‌آورد. حتی می‌توانید شیوه‌های تخفیف دادن خود را برای خریدهای بعدی در نظر بگیرید و از این طریق آنها را به سمت کسب و کار خود بکشانید و به نوعی وفاداری آنها را هم به دست بیاورید.

ارائه یک سبک جدید در تخفیف برای جذب مشتری جدید

از آنها بخواهید که شما را هم به دیگران پیشنهاد دهند

در مطالب قبلی در مورد مشتریان وفادار صحبت کردیم و گفتیم که وجود آنها برای کسب و کار تا چه اندازه مهم است. حالا شما می‌توانید از همین حربه استفاده کنید و از مشتریان فعلی بخواهید که مشتریان جدید را به شما معرفی کنند.

البته عکس العمل شما نسبت به جذب مشتری جدید نمی‌تواند منفعل باشد و منتظر بمانید که همکاران یا دوستان یا حتی مشتریان کسب و کار شما را به دیگران معرفی کنند. در عوض کنترل کار را در دست بگیرید و یک رویکرد منظم ایجاد کنید تا بتوانید رضایت مشتریان را به دست بیاورید و دائماً این چرخه معرفی کسب و کار ادامه پیدا کند.

به سراغ مشتریان قدیمی خود بروید

اگر کسب و کار شما قدیمی باشد احتمالاً لیست تماسی از مشتریان قدیمی خود دارید که احساس می‌کنید برای مدتی از تجارت شما دور شدند و ارتباط چندانی با آنها ندارید. در واقع شما فهرستی دارید که می‌توانید برنامه‌های بازاریابی متنوعی را روی آنها اجرا کنید.

برای جذب مشتری جدید در کسب و کارهای کوچک باید یک برنامه منظم به صورت ۳ ماهه در نظر بگیرید و مشتریانی که در شش ماه اخیر ندیده‌اید را انتخاب کنید. حالا سعی کنید که از طریق برنامه‌های مختلف مانند ایمیل یا نامه مستقیم یا حتی تماس تلفنی با آنها در ارتباط باشید و به آنها بگویید که دلمان برای شما تنگ شده است. اگرچه این مشتریان قدیمی هستند اما باز هم می‌تواند شما را به آمار فروش بیشتری برساند.

شبکه سازی را برای جذب مشتری جدید فراموش نکنید

قطعاً هیچ راهی بهتر برای ارتقاء سطح آگاهی از برند به منظور جذب افراد جدید به کسب و کارهای کوچک وجود ندارد. باید به این افراد بگویید که شما چه کسی هستید و چه کاری انجام می‌دهید. مواردی مانند انجمن‌های صنفی یا اتاق‌های بازرگانی محلی یا سازمان‌های شبکه‌ای را در ذهن داشته باشید و به همه آنها بپیوندید.

رویدادها و انجمن‌هایی که باعث گرد هم آمدن چند نفر در کنار یکدیگر می‌شوند فرصت خوبی برای جذب مشتری جدید است. شما نوعی شبکه سازی با سایر مشاغل و سایر افراد مرتبط با آن‌ها به وجود بیاورید که می‌توانید به کمک آن محصولات خود را معرفی کنید یا راهکارهای بازاریابی متفاوتی را در اینجا تست کنید.

یک وب سایت داشته باشید و آن را به روز رسانی کنید

با توجه به فراگیر شدن استفاده از گوشی‌های هوشمند، جستجوی آنلاین به اصلی‌ترین روش ممکن برای مصرف کنندگان و خریداران در پیدا کردن مشاغل جدید تبدیل شده است. این یعنی اینکه شما هم در بستر اینترنت باید وبسایت مناسبی داشته باشید تا امکان جذب مشتری جدید را برای شما فراهم کند. بازاریابی موتور جستجو و تکنیک‌های بهینه سازی سایت را بررسی کنید و مطمئن شوید که سایت شما با دستگاه‌های همراه مانند گوشی‌های هوشمند و تبلت ها سازگار است.

جالب است بدانید که برای کسب و کارهای کوچک حتی طراحی سایت هم می‌تواند تفاوت ایجاد کند. بالا بردن حجم تصاویر گرافیکی می‌تواند سرعت بارگذاری سایت شما را پایین بیاورد و گردش مالی را برای مشتری سخت کند. اگر خودتان در این زمینه تخصص ندارید بهتر است که از یک شرکت طراحی سایت یا یک آژانس سئو کمک بگیرید و موارد مرتبط با این بخش را به آنها واگذار کنید.

از همکاری با مشاغل مکمل نترسید

مشاغل و کسب و کارهایی که پایگاه مشتری مشابهی با شما دارند اما مستقیماً رقابتی بین شما نیست، مسیرهای خوبی برای هدایت مشتریان جدید و تبادل آنها هستند. به عنوان مثال اگر شما ابزار فروشی دارید و از طرف دیگر با کسانی که در زمینه تعمیرات منزل کار می‌کنند همکاری داشته باشید به راحتی می‌توانید به تبادل مشتری بپردازید و از این طریق آمار فروش بیشتری داشته باشید.

حتماً نباید همیشه جذب مشتری جدید از طریق خود شما انجام شود و مشاغل مکمل در این زمینه بسیار مهم هستند. اینکه شما محصولات مرتبط با کودک و نوزاد می‌فروشید بهانه خوبی است تا از طریق همکاری با مشاغلی که لباس مادران می‌فروشند یک همکاری عالی تشکیل دهید و آمار فروش خود را بالا ببرید.

تخصص به جذب مشتری جدید کمک می‌کند

هر چه شما در نشان دادن تخصص خود در یک حوزه خاص موفق‌تر باشید می‌توانید مشتریان علاقه مند بیشتری جذب کنید و پایگاه کسب و کار خود را در بین مشتریان فعلی تقویت کنید. اینکه شما برای صحبت کردن در گروه‌های صنعتی اعلام آمادگی کنید یا کارگاه‌های آموزشی برگزار کنید نشان می‌دهد که در یک حوزه خاص تخصص دارید و افراد زیادی را به سمت شما می‌کشاند.

این موضوع در بسیاری از وب سایت‌ها و آژانس‌های فعال در حوزه سئو سایت دیده می‌شود و به هر شکلی تلاش می‌کند که وبینارها یا رویدادهای آموزشی را برگزار کنند. اگرچه هدف اصلی آنها در وهله اول بالا بردن آمار فروش است، اما نوعی اطمینان و اعتماد به نفس در مشتریان ایجاد می‌کند که طبیعتاً برای جذب مشتری جدید به آنها کمک می‌کند.

در سایت‌ها و انجمن‌های پرسش و پاسخ عضو شوید

اصولاً مصرف‌کنندگان و مشتریانی که اطلاعات چندانی با کسب و کارهای کوچک و جدید ندارند از انجمن‌ها و سایت‌های پرسش و پاسخ برای کسب اطلاعات در مورد آنها استفاده می‌کنند. در واقع در این انجمن‌ها اظهار نظرهای مختلفی در مورد یک کسب و کار انجام می‌شود که برای قضاوت مشتریان مناسب است.

شما هم اگر به فکر جذب مشتری جدید برای کسب و کار کوچک خود هستید همه این وبسایت ها و انجمن‌ها را رصد کنید و به هرگونه شکایتی که از کسب و کار شما شده پاسخ دهید. لینک‌های  سایت خود را در اختیار کاربران این انجمن‌ها و وب سایت‌ها قرار دهید و آنها را به سایت خود دعوت کنید تا بیشتر توضیح دهید. فراموش نکنید که هرچه پایگاه اجتماعی قوی‌تری در بستر اینترنت داشته باشید شانس بیشتری برای جذب مشتریان جدید خواهید داشت.

در سایت‌ها و انجمن‌های پرسش و پاسخ عضو شوید

در رویدادهای اجتماعی جامعه شرکت کنید

نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که بیشتر مردم دوست دارند که از مشاغل محلی و مستقل حمایت کنند. وقتی که شما در رویدادها و انجمن‌های خیریه شرکت می‌کنید تا حدود زیادی وجه اجتماعی کسب و کار خود را تقویت می‌کنید.

یک کمپین برای حمایت از یک سرگرمی محلی برگزار کنید یا یک برنامه برای تعطیلات تحت عنوان اسباب بازی برای کودکان ایجاد کنید و بخش کوچکی از شهر بازی یک شهر را تجهیز کنید. اگرچه همه این موارد برای شما هزینه بر است اما باعث شناخته شدن کسب و کار شما در بین افراد عادی جامعه شده و این شانس شما را برای جذب مشتری جدید بالا می‌آورد.

با مشتریان خود دوست شوید

این ایده در واقع مشابه با ایده معرفی کسب و کار دیگر است اما نیاز به مشارکت مشتری دارد. در واقع برای اینکه مشتریان وفادار بتوانند دوستان خود را معرفی کنند یا همکاران خود را به سمت کسب و کار شما بفرستند لازم است که با آنها طرح دوستی بریزید و از آنها بخواهید که یکی از دوستان خود را به کسب و کار شما بیاورند. مثلاً ایده اینکه یک مشتری جدید بیاورید و یک غذای رایگان بگیرید برای رستوران‌ها می‌تواند ایده آل باشد.

در واقع شما قبل از هر چیزی باید از کیفیت محصول خود مطمئن باشید و بدانید که مصرف کننده در صورت استفاده از آن جذب خواهد شد. اینکه شما مجبور شوید که یک غذای رایگان بدهید تا مدت زمان خاصی ادامه پیدا می‌کند اما کیفیت محصول می‌تواند مشتری جذب کند و از این مرحله به بعد به افزایش فروش فکر کنید.

خلاصه

یک لیست از استراتژی‌هایی که در این مطلب گفته شد فراهم کنید و خودتان هم سعی کنید که استراتژی‌های متفاوتی به آن اضافه کنید. ایده‌های جدیدی که ممکن است به جذب مشتری جدید برای کسب و کارهای کوچک مؤثر باشد را یادداشت کنید و سعی کنید که در برنامه بعدی خود بلافاصله از آن کمک بگیرید. هرچه پایگاه کسب و کار شما نزد مشتریان قوی‌تر باشد احتمال جذب مشتریان جدید برای شما بیشتر می‌شود.

پیوستن به خانواده ایده پردازان

مقالات مرتبط

مطالبی که شاید برای شما جذاب باشند

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *