ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۷/۰۹/۱۸
850 بازدید
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری

گاو بنفش : مقدمه

در سری مقالات گاو بنفش با اصطلاحات پرکاربردی مواجه می شویم که قبل از شروع، قصد داریم شما را با این اصطلاحات آشنا کنیم:

  • گاو بنفش:

منظور خلق مورد تازه ای است که با هر آنچه در بازار است، تفاوت داشته باشد.

  • عطسه کنندگان:

مشتریانی که از ایده های جدید استقبال می کنند و پس از استفاده، مانند کسی که عطسه می کند کالا و خدمات مذکور را به دیگران معرفی یا منتقل می کنند.

  • ایده های ویروسی

ایده هایی که مانند یک ویروس در جامعه شیوع پیدا می کنند و قشر کثیری از تولید کنندگان از آن شیوه و یا خدمات الگوبرداری می کنند.

  • تفکر اوتاکویی

مشتریانی که به دنبال کشف موارد تازه و نو هستند و در بازار یا حیطه ی خدمات، از شیوه های نوین استفاده می کنند.

  • بازاریابی اجازه ای

روشی که در آن بازاریابان الکترونیکی، قبل از ارسال آگهی از مشتری خود اجازه می گیرند.

  • ضرب المثلها:

مزه ی مرغ تکراری شده. (باید به دنبال طعم تازه بود)

کسی دیگر به جک های قدیمی نمی خندد. 

بازاریابی، بیش از آن اهمیت دارد که فقط به بخش بازاریابی سپرده شود (همه ی پرسنل باید به آن بیندیشند)

شما مشتری اجناس بنجل هستید. همه چیز دارید، بیش از نیاز، به جز زمان.

هرچیزی که باید اختراع شود، قبلا اختراع شده است.

  • Pها کافی نیستند

طی سال ها بازاریابان درباره ی (پنج P) پنج دستاورد بازاریابی صحبت می کردند. (گرچه تعداد Pها بیش از این است اما هر کسی پنج P مورد علاقه ی خود را دارد). تعدادی از این ها عبارتند از:

محصول Product

قیمت گذاری Price

ترویج محصول برای افزایش فروش Promotion

چگونگی جایگاه و مراتب Place

روابط عمومی و تبلیغ Public relations and advertising

بسته بندی Packing

پیشی گرفتن Priority

بازاریابی اجازه ای Permission marketing

این عملکرد بازاریابی است: راهی سریع که به شما اطمینان بدهد کارتان را انجام داده اید و مسیری که به وضوح نشان دهد چگونه عمل کنید تا مردم را به خرید کالای تازه تولید شده تشویق کنید. اگر عناصر مورد نظر با هم در تضاد باشند (برای مثال پوره ی سیب زمینی که برای شهروندان بزرگسال یا دانش آموزان، بازاریابی می کنید، مزه ی غذای کودک را بدهد)، پیام بازاریابی شما بی اثر خواهد بود و در نهایت به جایی نخواهد رسید.

بازاریابی، کار تضمین شده ای نیست، اما روشی است که همیشه مورد استفاده قرار گرفته است. اگر همه ی Pها را به درستی به کار ببرید، باز هم احتمال اینکه موفق نشوید، زیاد است. یک چیز نگران کننده وجود دارد؛ Pها کافی نیستند. مطالب گاو بنفش، P جدیدی را به شما نشان می دهد(Purple Cow)؛ یک P استثنائی که بلافاصله مورد اهمیت قرار می گیرد.

منبع: (گاو بنفش، اثر ست گادین)

ادامه ی مقالات گاو بنفش را دنبال کنید…

پیوستن به خانواده ایده پردازان

مقالات مرتبط

مطالبی که شاید برای شما جذاب باشند

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *