کلمات کلیدی، کلماتی هستند که مردم برای پیدا کردن سوالات خود آنها را در گوگل سرچ میکنند؛ این کلمات میتوانند کوتاه یا بلند باشند و یا به عبارت دیگر به تعدادی از کلمات که در کنار هم قرار میگیرند و معنی خاصی را انتقال میدهند کلمات کلیدی طولانی گفته میشود. این کلمات کلیدی طولانی از محبوبیت بالایی در موتورهای جستجو برخوردار هستند.
تحقیقات نشان میدهد یکی از مؤثرترین رویکردها برای افزایش ترافیک ورودی و در نتیجهی آن افزایش فروش استفاده از کلمات کلیدی طولانی مرتبت با کسبوکارتان است.
این اقدام میتواند یک موتور محرک برای بهینهسازی موتور جستجو یا سئو سایت باشد. اگر با رویکردهای مرتبط با سئو آشنا نیستید با دنبال کردن این مقاله و بهکارگیری نکات بیان شده میتوانید انقلابی را در بازاریابی آنلاین کسبوکار خود ایجاد کنید.
در اصل، ارتقاء سطح سئو سایت باعث میشود، وبسایتتان در اولویت نمایش در موتورهای جستجو قرار بگیرد. داشتن رتبهی بالا برای وبسایت آرزوی هر مدیر کسبوکاری است؛ چون باعث افزایش چشمگیر بازدیدکنندگان از سایت میشود.
سئو یک رویکرد بلندمدت است که با بهکارگیری آن رشد پایدار را برای کسبوکارتان ایجاد میکنید. با افزایش ترافیک این امکان بهوجود میآید که خوانندگان محتوای تولیدی سایت به خریداران واقعی محصولاتتان تبدیل شوند. سئو یک کار مخفی و غیرقانونی بهحساب نمیآید و بسیاری از وبسایتهای بزرگ بهدنبال استفاده از آن برای رشد کسبوکار خود هستند.
آمارهای معتبر منتشر شده نشان میدهد حدود ۹۰ درصد از ترافیک ورودی به وبسایتها از طریق موتورهای جستجو ایجاد میشود؛ لذا میتوان گفت که بخش عظیمی از ترافیک ورودی توسط رویکردهای سئو شکل میگیرد که نشان از اهمیت زیاد آن است.
کلمات کلیدی طولانی چیست؟
کلمات کلیدی عبارتهایی هستند که توسط مردم برای جستجوی آنلاین محصولات و کسب اطلاعات موردنیازشان استفاده میشود. کلمات کلیدی طولانی عبارتهایی هستند که از ۴ کلمه فراتر میروند. این عبارات طولانی خاصتر بوده و جستجوهای دقیقتری را حاصل میکنند.
با بهینهسازی متن تولید شده با کلمات کلیدی طولانی مطمئناً افراد کمتری آن کلمات را در گوگل جستجو میکنند. بااینوجود، شانس وبسایتی که متن خود را با کلمات کلیدی طولانی بهینه کرده است بیشتر است که موردمطالعه قرار بگیرد؛ زیرا کلمات کلیدی محبوب و کوتاه توسط بسیاری از وبسایتها مورداستفاده قرار گرفته و رقابت شدیدی در آن وجود دارد.
اگر سایت شما تازه شروع به فعالیت کرده است و میخواهید برای سئو کردن آن اقدام کنید، سعی کنید در جستجو کلمات کلیدی خود به دنبال کلمات کلیدی طولانیتر و بعد از آن به دنبال سئو کردن مطالب در کلمات کلیدی کوتاه باشید.
کلمات کلیدی طولانی چگونه مورداستفاده قرار میگیرند؟
نزدیک به ۷۵ درصد از افراد از صفحهی اول جستجوی گوگل عبور نمیکنند؛ بنابراین برای اینکه در صفحهی نخست قرار بگیرید باید تمام تلاش خود را انجام دهید. البته در نهایت بستگی دارد که هدفتان چیست. امّا داشتن تعداد زیادی بازدیدکننده همیشه خوب است و باعث موفقیت کسبوکارتان میشود.
صاحبان کسبوکار اهداف مختلفی را دنبال میکنند. آیا با افزایش ترافیک میخواهید محصولات و یا خدمات خود را به فروش برسانید؟ آیا فقط بهدنبال دریافت ترافیک بالا هستید؟ آیا سعی دارید رتبهی کلمهی کلیدی خود را ارتقاء دهید؟
برای رسیدن به اهداف تعیین شده یکی از بهترین رویکردها که همیشه توسط متخصصین بازاریابی موردتوجه قرار میگیرد استفاده از کلمات کلیدی طولانی است. استفاده درست و مناسب از کلمات کلیدی احتمال رسیدن به مخاطبین هدف را بالا میبرد که قطعاً برای رسیدن به رشد فروش مؤثر و کارآمد است.
تقریباً میتوان گفت نیمی از ترافیک مربوط به تجارت الکترونیک بهصورت ارگانیک و اکثراً توسط کلمات کلیدی محقق میشود. برای دستیابی به این ترافیک بالا مهم است که کلمهی کلیدی مناسب را انتخاب کنید.
رسیدن به کلمات کلیدی طولانی مناسب کار دشواری نیست بهخاطر اینکه بیشتر افراد برای حل مشکل خود یا رسیدن به یک محصول خاص از کلمات کلیدی طولانی استفاده میکنند. در این میان گوگل ابزارهایی را در اختیار صاحبان کسبوکار قرار داده است تا بتوانند بهراحتی کلمات کلیدی طولانی پرطرفدار که مناسب تجارتشان است را پیدا کنند.
کلمات کلیدی تعیین کنندهی مسیر افرادی است که در موتورهای جستجو بهدنبال حل مشکل خود هستند. این نشان دهندهی اهمیت بالای این موضوع است. برای ارتقاء رتبهی کلمات کلیدی انتخابی خود میتوانید از قوانین و الگوریتمهای مربوط به سئو و یا تبلیغات در گوگل و یا از همه مهمتر تولید محتوا کنید.
چگونگی پیدا کردن کلمات کلیدی طولانی
از کلمات کلیدی کوتاه به کلمات کلیدی طولانی که مرتبط با کسبوکارتان هستند برسید. خود را بهجای مشتریان خود قرار دهید و تصور کنید که نیازی دارید، برای رفع آن چه جستجوهایی ممکن است انجام دهید؟
بهعنوانمثال، اگر کسبوکارتان در ارتباط با مبلمان است میتوانید از کلمات کلیدی کوتاه مانند مبلمان به کلمات کلیدی طولانی مانند خرید مبلمان ارزان قیمت و یا حمل مبلمان با سرعت بالا دست پیدا کنید که میتوانند کلمات کلیدی مناسبی برای تجارتتان باشند.
در این میان، گوگل با در اختیار قرار دادن ابزارهای ویژهای به صاحبان کسبوکار کمک میکند که بتوانند کلمات کلیدی مناسب را پیدا کنند. گوگل ابزارهایی دارد که با تجزیهوتحلیل جستجوها میتواند میزان جستجوی هر کلمهی کلیدی توسط افراد را گزارش کند و یا سطح رقابتی هر کدام از آنها را به نمایش بگذارد.
زمانی که میخواهید رویکرد خود را تغییر دهید و مخاطبین جدید را هدف قرار دهید باید کمی تحقیق کنید و نیاز افراد جدید را موردسنجش قرار دهید. سؤالاتی را از خود بپرسید و به نظرسنجیها و سؤالات متداول افراد توجه کنید. تمام این فعالیتها ایدهها و کلمات کاربردی زیادی را به ذهنتان میرساند که میتوانید در تولید محتوا از آنها استفاده کنید.
کلمات کلیدی طولانی آزادی بیشتری را برای رسیدن به مخاطبین هدفتان به شما میدهد. این کلمات با توجه به کم بودن رقابت در آنها شانس شما را برای رسیدن به مشتریان بیشتر میکند.
امروزه با توجه به رشد بسیار زیاد فنآوری، کلمات کلیدی به کلمات تایپی محدود نمیشود و باید صاحبان کسبوکار محتوای تولیدی خود را با کلمات کلیدی محاورهای که توسط صدای افراد جستجو میشود توجه داشته باشند. این فنآوری، یعنی جستجو با صدا روزبهروز درحالتوسعه است و افراد بیشتری علاقه به استفاده از آن دارند؛ بنابراین برای اینکه بتوانید به رشد خوبی دست پیدا کنید باید خود را با فنآوریهای روز تطبیق دهید.
نتایج خود را بسنجید
یکی از مهمترین کارهایی که برای ارتقاء رتبهی جستجوی گوگل و افزایش آگاهی نسبت به عملکرد کلمات کلیدی طولانی وجود دارد اندازهگیری فعالیتهای انجام شده برای کلمات کلیدی است. شاید نتیجهی خوبی از یک کلمهی کلیدی بهدست آورده باشید و به فروش بالایی دست یافتهاید ولی بااینوجود لازم است سنجشها و آنالیزهایی روی کلمهی کلیدی در طول زمان انجام دهید.
بعضی از کلمات کلیدی برای زمان خاصی دارای ارزش هستند و پس از گذشت مدتی ارزش و کارایی خود را از دست میدهند. برای اینکه آگاهی مناسبی نسبت به کلمات کلیدی خود داشته باشید گوگل ابزارهایی را در اختیارتان قرار میدهد. در بعضی از اوقات با داشتن آگاهی از عملکرد کلمهی کلیدی فوراً میتوانید با تغییر آن یا تغییر محتوا و یا حتی تغییر رویکرد، رشد پایداری را تجربه کنید.
البته در هر فعالیتی برای پیشرفت کسبوکار بهتر است، نتیجه اقدامات خود را مورد بررسی قرار دهید تا صدمهای وارد نکنید. گاهی استفاده از یک سری کلمات کلیدی به جای منفعت داشتن به ضرر سایت است. همچنین کلمات کلیدی به تعداد خاصی و در مدت زمان مشخصی باید در سایت به کار رود تا نتیجه درستی را به دنبال داشته باشد.
برای تحلیل نتایج خود میتوانید از ابزارهای گوگل و یا سایتهایی که به شما در تحلیل سایتتان کمک میکنند استفاده کنید. این تحلیل کردنها مسیر پیشرو و جایگاه فعلی شما را نیز نشان خواهند داد.
بهینهسازی موتور جستجو
بهینهسازی موتور جستجو یا سئو فرآیندی است که به موجب آن وبسایتتان در نتیجههای اول جستجوهای انجام شده قرار میگیرد. با انجام نکاتی که برای بهبود سئو مطرح میشود، میتوانید ترافیک ورودی به وبسایت را افزایش و فروش خود را بیشازپیش کنید. یکی از مهمترین نکات در بهینهسازی موتور جستجو، انتخاب و جایگذاری مناسب کلمات کلیدی طولانی در محتوای متنی تولید شده است.
سئو یا بهینهسازی موتور جستجو همانطور که گفته شد یک مجموعه فرایند است که کمک میکند تا سایت شما در نتایج اول جستجو دیده شود. سئو به دو دسته کلی آف پیج و آن پیج تقسیم میشود که سئو محتوا همان سئو آن پیج است.
سئو کردن محتوا یا سئو تکنیکال و آن پیج از بخشهای مختلفی تشکیل شده است، که پیدا کردن کلمات کلیدی و استفاده درست از آنها بخشی از آن است.
سئو کردن محتواهای متنی و استفاده از کلمات کلیدی مناسب رایگان است و برخلاف تبلیغات گوگل یا دیگر اقدامات بازاریابی آنلاین نیاز به پرداخت هزینه نیست. تفاوتی و برتری که تبلیغات توسط گوگل دارد، این است که بهسرعت ترافیک ورودی به وبسایت افزایش پیدا میکند. درصورتیکه برای افزایش بازدیدکننده توسط سئو زمان بیشتری موردنیاز است.
تمامی صاحبان کسبوکارهای کوچک و حتی کسانی که سالها است در دنیای تجارت مشغول فعالیت هستند برای ارتقاء و رشد کسبوکارشان نیاز به جذب مخاطب و مشتری جدید دارند که رابطهی معنا داری با میزان فروش دارد. در این میان روشهای متفاوتی برای جذب مخاطب بیشتر و افزایش ترافیک ورود وجود دارد.
استفاده از کلمات کلیدی طولانی راهی ارزان است که نتایج خیرهکنندهای را به همراه دارد. از اساسیترین فعالیتهایی که در این راستا باید صورت پذیرد، انتخاب کلمهی کلیدی مناسب است که باید مخاطبین هدفتان را نشانه رفته باشد. پس از انتخاب کلمهی کلیدی مناسب نوبت به سنجش و ارزیابی عملکرد کلمهی کلیدی است که آیا توانسته وظایف خود را به خوبی انجام دهد یا خیر.
در انتها با توجه به پیشرفت فنآوریهای صوتی نیاز است کلمات کلیدی انتخاب شود که بهصورت محاوره هستند تا طیف خاصی از افراد را جذب وبسایت خود کنید.
جمعبندی
همانطور که میدانید کلمات کلیدی تأثیر زیادی بر روی سئو خواهند داشت؛ زیرا کلمات کلیدی کلمات و جملاتی هستند که افراد برای پیدا کردن پاسخ سوالهای خود در گوگل سرچ میکنند؛ پس پیدا کردن کلمات کلیدی درست و استفاده از آنها در سئو محتوا بسیار تأثیرگذار است. یک دسته از آنها کلمات کلیدی طولانی است که از یک گروه کلمه تشکیل شده است.
از آنجایی که کلمات کلیدی کوتاه و محبوب قطع به یقیین توسط دیگر رقبا استفاده شده است و رتبههای اول را گرفتهاند، نتیجه گرفتن از این کلمات کلیدی سختتر است. به همین علت افرادی که برای بازاریابی آنلاین یک شرکت تصمیمگیری میکنند، در ابتدا برای سئو کرده محتواها از کلمات کلید طولانی استفاده میکنند که سایتهای کمتری از آنها استفاده کردهاند و امکان رتبه گرفتن از این کلمات کلیدی بیشتر است.
خدمات سئو به سایت کمک میکند تا در نتایج اول گوگل دیده شود و این مسئله باعث فروش آنلاین بیشتر محصولات میشود. به همین علت است که امروزه سئو بودن محتوا و فعالیتها سئو بسیار برای کسبوکارها مهم است.
دیدگاهتان را بنویسید