کارمندان بدقلق :با افراد بدقلق چطور ارتباط برقرار کنید؟
اصلی ترین سلاح در زرادخانه ی مدیریتی شما برای سر و کله زدن با آدم های بدقلق، فهم و شعور شما در برقراری ارتباط است. با ارتباط ماهرانه و موثر، می توانید موقتا جلوی طغیان خشم در بین اعضای تیم را بگیرید و نیز گفتگوهای تادیبی را به شیوه ای انجام دهید که به بهبود رفتار در آینده ختم شوند.
همچنین می توانید احساسات، حقایق و نگرانی ها درباره ی تصور از خود را که اغلب در زمان انجام گفتگو با افراد بدقلق آشکار می شوند، سنجیده و متعادل سازید.
در مقالات بعدی، نکات و تاکتیک هایی را برای اعمال این مهارت های ارزشمند برقراری ارتباط و نیز رهنمودهایی را برای نحوه ی استفاده از مربی گری به منظور دگرگون ساختن رفتار دردسرساز و تبدیل آن به رفتار مولد خواهید یافت. همچنین استراتژی های بازخورد شفاهی را کشف خواهید کرد که می توانید برای تشویق بهبود رفتار در آینده و نه تنبیه اقدامات گذشته، استفاده کنید.
مدیریت منفی نگری
عادات قدیمی به آسانی از میان نمی روند. فقط از کارولین، مدیر شرکت نساجی واقع در تنسی، بپرسید. او توضیح خواهد داد: “اکثر افراد مابین ۳۰ تا ۳۵ سال در اینجا کار کرده اند و اکثر آنها در این مدت یک شغل را انجام داده اند. آنها به شدت دارای قلمرو شده اند. اگر کنارشان بروید و بگویید کار تولید را در مسیر دیگر اداره کنید، وحشت زده خواهند شد.”
این ترس منجر به مقاومت می شود. شایعات گسترش می یابد و روحیه ی افراد تضعیف خواهد شد؛ و دیری نمی گذرد که تاخیر و غیبت از کار اوج خواهد گرفت.
سناریویی که کارولین توصیف می کند، مثالی قدیمی از منفی نگری در محل کار است: در بعضی مواقع حتی کارمندان خوب، هنگامی که مجبور به تغییر کارهای روزمره ی خود می شوند، نافرمان خواهند شد. اما علاوه بر تغییر، علل دیگری ممکن است وجود داشته باشند؛ مثلا شیوه های تفکر واگرا، یا شخصیت به شدت بدقلق.
مدیران برای سر و کله زدن با چنین اوضاعی، اغلب باید بر تمایل غریزی فاصله گرفتن از کارمندان دردسرساز غلبه کنند. کارشناسانی که برای مشاوره به سراغ شان رفتیم، توصیه کردند که علل ریشه ای منفی نگری را پیدا کنید. بعد به جای تمرکز کردن بر ویژگی های شخصیتی، روی رفتارها تمرکز کنید و رو در رو با آن دست و پنجه نرم کنید.
(منبع: چگونه با کارمندان بد قلق رفتار کنیم، آر.برایتون باون و همکاران)
ادامه ی مقالات “کارمند بدقلق” را دنبال کنید…
دیدگاهتان را بنویسید