ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۷/۰۹/۱۷
1,217 بازدید
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
چگونه بازدارنده ها و مجوزها را از بازدارنده های تقابلی تشخیص دهیم؟

شما چگونه می توانید در عمل یک بازدارنده تقابلی منفی را از یک بازدارنده تشخیص دهید؟ و یا یک بازدارنده تقابلی مثبت را از یک مجوز؟ برای تشخیص بین آنها دو راه وجود دارد.

  • بازدارنده های تقابلی کلامی هستند، بازدارنده ها و مجوزها (اساسا) پیش کلامی (دوره ای که کودک هنوز قادر به استفاده از کلمات نیست) هستند. اگر شما به کلام درونی خود گوش دهید، بازدارنده های تقابلی را در قالب کلمات خواهید شنید و اغلب صدای همان والد یا عناصر والدی که در ابتدا این کلمات را به شما گفته اند میشنوید.

اگر شما برخلاف بازدارنده های تقابلی عمل کنید و به درون خود گوش فرا دهید، احتمالا تحقیرات کلامی را از جانب عناصر والدی که دستورات را به شما می دادند، خواهید شنید. در حالی که بازدارنده ها و مجوزها الزاما به شکل کلمات شنیده نمی شوند. در عوض، شما آنها را به صورت هیجانات و حس های بدنی احساس می کنید و آنها را در رفتار خود نشان می دهید.

اگر شما با یک بازدارنده مخالفت کنید، احتمالا تنشها و ناراحتی های بدنی را تجربه خواهید کرد. قلبتان تند میزند، ممکن است عرق کنید و یا احساس گرفتگی در معده بکنید. احتمال دارد شما راههای مختلفی را بیابید تا از رفتارهایی که در اثر مخالفت با بازدارنده ها پدید می آیند اجتناب کنید. این روشها ممکن است در نظر شما «بالغ» باشد ولی در واقع آنها دلیل تراشی هستند.

به عنوان مثال، در نظر بگیرید که من این بازدارنده را از مادر خود دریافت کرده ام که «به من نزدیک نشو» و این تصمیم اولیه را گرفته باشم که درواقع بهتر است به هیچکس نزدیک نشوم. حال، به عنوان یک شخص بزرگسال، در یک گروه رویارویی شرکت می کنم. رهبر گروه از ما میخواهد که چشمانمان را ببندیم، و صرفا با قوه لامسه خود شخصی را پیدا کنیم و فقط با لمس دستان او بتوانیم او را بشناسیم. من کمی عرق می کنم و ضربان قلبم بالا می رود. به محض اینکه احساس میکنم شخص دیگری می خواهد دست مرا بگیرد، چشمانم را باز میکنم و می گویم «هوم، نمی فهمم منظور از این تمرین چیه. اصلا برای چی باید این کار را بکنیم؟»

گاهی اوقات بازدارنده ها هم به شکل کلمات شنیده می شوند. برای مثال، شخصی که این بازدارنده را داشته است که وجود نداشته باش، شاید به یاد آورد که والدینش چیزهایی از این قبیل به او گفته اند «کاش هرگز به دنیا نیامده بودی!» یا «بیفت بمیر»

  • بازدارنده ها و مجوزها در دوران اولیه کودکی داده می شوند در حالی که بازدارنده های تقابلی در مراحل بعدی زندگی داده میشوند. از نقطه نظر روانشناسی رشد، بازدارنده ها و مجوزها قبل از بازدارنده های تقابلی وجود دارند. البته این مسئله به تفاوت بین «کلامی» و «پیش کلامی» مربوط می شود.

به عنوان یک قاعده کلی، کودک بازدارنده ها و مجوزها را قبل از اینکه قادر به استفاده از کلمات باشد، دریافت میکند. هیچ سن مشخصی که پایان این دوره را نشان دهد وجود ندارد. ما در تجربیات خودمان متوجه شدیم که بازدارنده ها ممکن است تا سن ۶ تا ۸ سالگی نیز به کودک داده شوند و بازدارنده های تقابلی بین سنین سه تا دوازده سالگی داده شوند.

منبع: (تحلیل رفتار متقابل، یان استورات/ون جونز)

ادامه ی مقالات تحلیل رفتار متقابل را دنبال کنید…

:

پیوستن به خانواده ایده پردازان

مقالات مرتبط

مطالبی که شاید برای شما جذاب باشند

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *