ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۷/۰۸/۰۴
653 بازدید
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری

چه کسانی مانع عملکرد صحیح کارمندان می شوند؟

یکی دیگر از عواملی که مانع عمل صحیح کارکنان می شود، این است که موردی یا کسی در میل و توانایی آنها برای انجام کار دخالت می نماید. عوامل دخالت کننده خارج از کنترل ما هستند، مانند بیماری شدید، مشکلات زناشویی و یا مرگ یکی از اقوام.

پنج گروه از افراد هستند که تمایل یک نفر را برای تولید از بین می برند و آنها عبارتند از: “همکاران، خویشاوندان، دوستان، مشتریان و مدیران.” بهتر است به هر یک از این افراد در جای خود بپردازیم.

  • همکاران:

همکار، زندگی را برای یک تازه وارد سخت می کند، بخصوص اگر دسته های کوچکی از افراد منحرف درون نیروی کار باشند. برای رفع هر گونه اذیت و ابهام، یک فرد با تجره را برای نظارت بر هر کارمند تازه استخدام شده ای قرار دهید که او را در زمینه ی مشکلات استقراری، از جمله تعیین جای فرم ها، یاد گرفتن اسامی و عناوین و آشنایی با مراحل انجام کار کمک می کند.

بعضی از مدیران از روی ناآگاهی یک نفر را مسئول مستقر کردن هر تازه واردی می کنند و یک دسته ی قدرتمند جدید در شرکت ایجاد می نمایند و هرگاه ممکن باشد یک نفر را از همان طبقه، مسئول فرد تازه وارد می کنند.

  • دوستان:

افرادی که با کارمند رابطه ی بسیار نزدیکی دارند، می توانند افراد پَستی شوند و تمایل او را برای انجام کار، کاهش دهند. به هیچ وجه خوب نیست یک کارمند جدید دوستی داشته باشد که بگوید: “آهان بیا! تو می توانی امروز تنیس بازی کنی” و یا فردی که کیفی پر از جزوه دارد و باید آنها را تمام شب مطالعه کند، بگوید: “تو دیوانه ای که کار به خانه می بری، بخصوص وقتی من اینجا نشسته ام و دو بلیت برای بازی امشب دارم.”

نمی توان تمام دوستان یک کارمند را جمع کرد و آنها را از تلاش برای کم کردن تمایل او بازداشت؛ بلکه می توان قدرت دفاع فرد تازه وارد را افزایش داد. من مدیری را می شناسم که به هر یک از کارمندان خود می گوید: “من و شما می دانیم که شما باید در یک ماه اول تمام فکر و ذکر خود را روی کارتان بگذارید. ما این را می دانیم اما دوستان شما ممکن است فراموش کنند.”

سپس او کارمند را به بازی دعوت می کند و از او می خواهد حدس بزند که در محدوده ی زمانی چند بار این اتفاق برایش خواهد افتاد؟ اکنون تبدیل وسوسه ی جدی به یک مبارزه برای مخالفت با این گونه کارمندان، به خاطر اینکه فرد را دوباره شاد کند، زیاد سخت و مشکل نیست. همچنین این شخص از توانایی درونی خود آگاه می شود.

  • مشتریان و ارباب رجوع ها:

برای افرادی که در کار فروش و سرویس دهی هستند، این دسته از مشتریان و ارباب رجوع ها با ضایل کردن اعتماد به شرکت و محصولاتش، تمایل و توانایی کارمند را برای انجام کار، کاهش می دهند.

افرادی که با مشتری برخورد دارند، حال چه در آغاز کار و یا در سرویس دهی به ارباب رجوع ها، به ناچار با افرادی سر و کار دارند که آنها را به طریقی طرد می کنند. برای فروشنده ای تازه کار، یک مشتری آینده نگر، ممکن است محصولاتش را به طور ناخوشایندی با محصولات شرکت رقیب مقایسه کند. اگر این اتفاق قبل از آن بیفتد که کارمند به شرکت اعتماد عمیق و ریشه داری پیدا کند، تمایل او را به انجام این کار از بین می رود.

  • خانواده:

مانع مشکل ساز بعدی، ممکن است در خانه به انتظار فرد نشسته باشد. یک فرد جوان دنبال یک فرصت شغلی می گردد و شغلی را در بخش فروش انتخاب می کند؛ در حالیکه از این فرصت شغلی و امکانات آن هیجان زده است به خانه می رود تا این خبر خوش را با مهم ترین فرد زندگیش در میان بگذارد: “مامان ببین من به یک ماموریت ثابت می روم که سالانه ۳۰ هزار دلار به من حقوق می دهند” ناگهان مادر پاسخ می دهد: “عزیزم بهتر است یک کار ثابت و دائمی پیدا کنی.”

اعضای خانواده اغلب معتقدند که یک رتبه، باید در نهایت، رسیدن به پست مدیریت را تضمین کند. پدر به فرزندی که به خاطر احتمال ترقی از سطح اول به سطوح بالاتر هیجان زده است، می گوید: “درست، اما چه چیزی ضمانت می کند که با گرفتن این کار مجبور نباشی برای همیشه به این شغل سطح پایین بچسبی؟”

شما مدیران فرصت ندارید تا با خانواده ی کارمند خود برخورد مستقیمی داشته باشید؛ اما وقتی اعلام کنید می دانید اعضای خانواده ی آنها نگران هستند، کارمند راحت تر با شما درباره ی فشارها صحبت می کند و این امکان را به شما می دهد که مشاوره ای جهت آمادگی او انجام دهید.

منتظر بروز مشکل نباشید، تا شما را مجبور به حرف زدن کند. پند قدیمی “پیشگیری بهتر از درمان است”، بیشتر در چنین مواقعی صادق است.

  • مدیر:

تمام اشتباهات مدیریتی که تاکنون در این سری مقالات به آنها اشاره کرده ایم؛ در میل و توانایی افراد خلل ایجاد می کند. می توانید با مرور و عمل به پیشنهادات جلوی این اتفاق را بگیرید.

(منبع: ۱۳ اشتباه مهلک مدیران، رابرت مارویل)

ادامه ی مقالات راهکارهای مدیریتی را دنبال کنید…

پیوستن به خانواده ایده پردازان

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *