چگونه پشت تلفن یک شنونده خوب باشیم
وقتی برای دومین بار به صحبتی گوش کنید آن را بهتر درک می کنید. باید بتوانید به صحبتهای شغلی و بازرگانی خود در صورت نیاز دوباره گوش بدهید. اغلب اوقات متوجه نمی شویم که در صحبت تلفنی ما چه گذشت، مگر اینکه آن را دوباره بشنویم.
چگونه می توانید به صحبت تلفنی خود درباره فعالیت کاریتان دوباره گوش بدهید؟ خیلی ساده، باید صحبتهای خود و طرف مقابل را ضبط کنید. لارا، با نصب یک دستگاه ضبط صوت به دستگاه تلفنش توانست تحولی در کارش ایجاد کند. لارا که متخصص تغذیه است توانسته بود یک نوشابه بسیار سالم را تولید کند که در سطح ملی به فروش برسد. یکی از روزها در دفتر کار لارا بودم و با هم درباره برنامه هایش صحبت می کردیم. به لارا گفتم کسی را میشناسم که دارای چندین فروشگاه زنجیرهای مواد غذایی است. به سبب یک سخنرانی که برای فرد کرده بودم، دینی به گردنش داشتم. فرد می توانست با یک آری گفتن نوشابه تولیدی دوست مرا در فروشگاههایش به فروش بگذارد. با فرد صحبت کردم و معلوم شد که او به فروش این نوشابه علاقه مند است. فرد خواست که با لارا صحبت کند. من گوشی را به لارا دادم. گفت وگو شروع خوشایندی داشت. لارا گفت: «بله، البته، نمونه ها را برایتان می فرستم. آدرستان کجاست؟» بعد شنیدم که لارا گفت: «ببخشید، لحظه ای صبر کنید تا یک قلم پیدا کنم.» من قلم خودم را با خوشحالی به او دادم. «ممکن است دوباره تکرار کنید؟ گفتید پلاک ۴۲۰۱ یا ۴۱۰۲؟ ممکن است اسم خیابان را هجی کنید؟ آه، لعنتی. این خودکار درست نمی نویسد. لیل، روی میز من قلم دیگری نمیبینی؟ ببخشید، ممکن است دوباره تکرار کنید؟»
چیزی نمانده بود که گوشی تلفن را به زور از لارا بگیرم. اگر او از یک دستگاه ضبط صوت استفاده کرده بود، مشکلش کاملا حل شده بود. آن روز فرد با لارا برخورد خوبی کرده بود، اما فرد دیگر به دوستم تلفن نکرد و تا به امروز را در این فکر است که چرا فرد به او جواب نداده است. آیا فرد صرفا به این دلیل که لارا در صحبت تلفنی کند عمل کرده بود، بی انصافی نشان داده بود. نه. فرد با خود به این نتیجه رسیده بود که اگر این مشتری جدید بدون توجه به فرصت من تا این اندازه وقت مرا می گیرد، وای به حال وقتی که مشتری من بشود.
کافیست به یک فروشگاه لوازم صوتی مراجعه کنید و برای اتومبیلتان یک دستگاه ضبط صوت مخصوص تلفن بخرید. این دستگاه را به تلفن خود وصل کنید. این ضبط صوت می تواند در همان روز اول استفاده صدها دلار به شما سود برساند.
تمام صحبتهای تلفنی تجاری خود را ضبط کنید و و حرفهایی که متوجه نشدید را دوباره گوش کنید
سری مقالات چطور با هر شخصی صحبت کنیم را دنبال کنید
دیدگاهتان را بنویسید