با فراگیرشدن سایر شبکههای اجتماعی در ایران مانند اینستاگرام و تلگرام افراد کمتر از گذشته به سراغ ایمیل میروند. اما هنوز بسیاری از افراد روزانه ایمیل خود را چک میکنند.
ما برای اطلاعرسانی، تبلیغ و نشانهگرفتن مخاطب هدف هیچ راه ارتباطی را از دست نمیدهیم. بازاریابی ایمیلی هنوز در دنیا قدرمند است.
ایمیل به صرفه است
اگر بودجه زیادی ندارید، اما میخواهید یک برنامه ایمیل به راه بیندازید، میتوانید. استفاده هوشمندانه از مشتری ایمیلی و دادههای عملیاتی هزینهبر نخواهند بود.
اجرای ایمیل بسیار آسان است
اگر بودجه لازم جهت به روزسازی عملیات ایمیل خود در اختیار ندارید، انبوهی از ابزارهای سهلالاستفاده و خودکار وجود دارند که میتوانند شما را در ایجاد و توسعه ایمیلهای حرفهای و شسته و رفته یاری دهند. این ابزارها برای تجارتهای کوچک و متوسطی مناسب است که دانش یا منابع مورد نیاز جهت طراحی یا کُدنویسی HTML ایمیلها و مدیریت پایگاه داده آدرسها را نداشته باشند.
بازاریابی ایمیلی مؤثر یک بازاریابی هدفمند است
بازاریابی ایمیلی تک به تک به این معنی است که پیامهای بازاریابی، پلهای ارتباطی منحصر به فرد، بین شما و مشتریانتان هستند. بازاریابی ایمیلی، بسته به گستره متغیرها، میتواند محدوده وسیعی را شامل شود.
ایمیل قابل سنجش است
وقتی که برای اولین بار از ایمیل برای بازاریابی استفاده میکنید، احتمالاً بررسی لحظه به لحظه نتایج، برای آگاهی از این که چه کسانی پیام شما را گرفتهاند، روی یک لینک کلیک و یا آن را به دیگری معرفی کرده باشند، بسیار دشوار مینماید. ایمیل، برخلاف دیگر ابزار بازاریابی، در لحظه قابل اندازهگیری است. شما قادر خواهید بود سطوح اطلاعاتی فراوانی در خصوص مشتری جاری یا بالقوه خود کسب کنید.
ایمیل یک ابزار برندسازی است
با اینکه برخی از نقطه نظرات متفاوت است، ایمیل تأثیرات(خوب یا بد) مداومی در آگاهی از برند و اعتبار آن بر جای میگذارد و نباید ایمیل را به عنوان یک ابزار برندسازی دست کم گرفت.
(منبع: ایمیل مارکتینگ ترجمۀ دکتر احمد روستا)
من به شدت به ایمیل مارکتینگ ، مخصوصا کسانی که کسب و کار اینترنتی راه اندازی کرده اند اعتقاد دارم
هنوز هم در دنیا ایمیل قدرتمنده. با شما موافقم