ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۶/۰۸/۱۴
1,555 بازدید
۱۵ دیدگاه
اشتراک گذاری

نوع خشنودی مدیران از موقعیت رسمی که به آنان داده شده است، بستگی به شرایط آن موقعیت دارد. عواملی نظیر؛ میزان حقوق و دستمزد دریافتی، ویژگی‌های رفتاری و شخصیت افرادی که در نقش کارکنان(مرئوسین) واحد یا سازمان با او کار می‌کنند، در خشنودی یا نارضایتی وی، اثر دارند. در زیر، به هفت منبع خشنودی شغلی که بیشتر مدیران در سازمان‌ها تجربه می‌کنند، اشاره شده است.

احساس قدرت و وجهه یا اعتبار:

وقتی فرد در نقش مدیر یک گروه، بخش یا یک سازمان ظاهر می‌شود، خود به خود احساس قدرت را نیز، تجربه می‌کند. احساس وجهه یا اعتبار برای فرد نیز به آن دلیل که غالباً مردم پُست مدیریت را پدیده‌ای مهم و با ارزش تلقی می‌کنند و برای آن ارزش خاصی قایل هستند، کسب می‌شود.

پیدا کردن فرصت برای کمک به دیگران:

معمولاً مدیران؛ (۱) با افراد تحت نظارتشان مستقیماً کار می‌کنند؛ (۲) مهارت‌های شغلی را به آنان می‌آموزند یا به مشکلات شخصی آنان، گوش می‌دهند و (۳) به راهنمایی آن‌ها می‌پردازند. بخشی از کار یک سرپرست آن است که افراد تحت نظارتش را یاری دهد تا آنان نیز روزی در پُست سرپرستی، قرار گیرند. یک مدیر غالباً همان اندازه احساس کمک کردن به دیگران را دارد که مدیر منابع انسانی یک سازمان تولیدی یا مددکار اجتماعی یک مؤسسۀ توانبخشی، چنین احساسی را تجربه می‌کند.

درآمد بالاتر:

به طور کلی، حقوق و دستمزد مدیران، بالاتر از حقوق و دستمزد افراد تحت نظارتشان است. هرچند گاه تفاوت بین حقوق و دستمزد مدیر یک واحد و مجموعۀ دریافتی افراد تحت نظارتش، اندک است و باعث ناکامی او می‌شود؛ اما احتمال افزایش درآمد وی، بیش از افراد دیگری است که در پُست مدیریت، قرار ندارند. در غرب، مدیران اجرایی شرکت‌های بزرگ، بیش از ورزشکاران حرفه‌ای معروف یا هنرپیشگان، درآمد دارند.

احترام و منزلت اجتماعی:

یک مدیر، غالباً مورد احترام اعضای گروهی است که مسئولیت هماهنگ ساختن فعالیت‌های آنان را برای دستیابی به هدف‌های از پیش تعریف شده، برعهده دارد. ضمناً منزلت اجتماعی او نیز بالاتر از افراد دیگری است که نقش مدیریت را، برعهده ندارند. وقتی فرد احساس می‌کند در شرایطی قرار گرفته که ممکن است در پُست مدیریت یا سرپرستی منصوب شود، احساس می‌کند منزلت اجتماعی او نیز، بالاتر رفته است.

فرصت‌های مناسب برای پیشرفت:

وقتی شما به عنوان مدیر یک گروه انتخاب می‌شوید، فرصت‌های مناسب برای پیشرفتتان، افزایش پیدا می‌کند. اگر فردی علاقه‌مند به رشد و پیمودن پله‌های ترقی در سازمان محل کارش باشد، منصوب شدن به پُست سرپرستی یا مدیریت پایه، برای او نقش سکوی پرتاب را ایفا خواهد کرد.

احساسِ در جریانِ امور بودن:

یکی از مزایای جنبی یک مدیر آن است که؛ (۱) اطلاعات درون سازمانی بیشتری به او می‌رسد؛ (۲) در جلسات بیشتری شرکت می‌کند و (۳) در جریان اطلاعاتی قرار می‌گیرد که در سطح مدیریت سازمان، توزیع می‌شود. برای مثال، یکی از این خبرهای داغ می‌تواند در رابطه با برنامه‌های توسعه یا گسترش سازمان، باشد.

دانستن امکان برای صرفه‌جویی:

ممکن است مدیر در موقعیتی قرار گیرد که بتواند بودجۀ واحد تحت نظارتش را پیش‌بینی کند یا در پیش‌بینی بودجۀ واحد تحت نظارتش، سهم داشته باشد. در این شرایط، هرچند ممکن است به دلیل صرفه‌جویی‌ها و تلاش‌های او جهت ممانعت از صرف هزینه‌های بیهوده، چیزی نصیب وی نشود، اما احساس اینکه قضاوت او مورد اطمینان و تأیید سازمان است، خشنودی وی را از نقشی که بر عهده دارد، افزایش می‌دهد.

(منبع: روان‌شناسی مدیریت تألیف دکتر محمود ساعتچی)

پیوستن به خانواده ایده پردازان

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

15 پاسخ به “چرا افراد مدیریت را دوست دارند؟”

  1. تهرانی گفت:

    مطلب خوبی بود، اما بعضی مدیران شامل این موارد نمیشن و به قول معروف «ژن معیوب» دارند…

    • نیلوفر محسنی گفت:

      🙂 ممنون از نظرتون، در پست بعدی به ناکامی‌های مدیران و ناتوانی در ایفای نقش رهبری اشاره خواهیم کرد.

  2. Pejman گفت:

    بسیار عالی

  3. مرتضی گفت:

    خیلی عالی بود
    ممنون از شما

  4. معین علیزاده گفت:

    بسیار مفید بود 🙂

  5. وحید خسروی گفت:

    بسیار عالی ، ممنون از مطلب شما

  6. امین ربیعی گفت:

    با تشکر از شما مطلب مفیدی بود، لطفاً در مورد سختی کار مدیریت و مدیران باید چه دانش هایی داشته باشند هم مطلب قرار دهید .
    با تشکر

  7. مهدیه رفیعی گفت:

    ممنون از مطلب مفیدتون
    لطفا راجع به ارتباط متقابل و تعامل بین کارمندان و مدیران موفق هم مطلب بزارید
    ممنونم

  8. مهمان گفت:

    باید رهبری را بلد باشیم تا بتوانی کسب و کارمان را رهبری کنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *