ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۷/۰۸/۲۷
500 بازدید
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
پیش نویس زندگی به وسیله والدین تقویت می گردد

اگرچه والدین نمی توانند تعیین کننده تصمیمات پیش نویس زندگی کودک باشند، با وجود این می توانند اثرات بسیار مهمی را بر این تصمیمات بگذارند. از همان روزهای اولیه ی زندگی کودک، والدین پیامهایی را به او می دهند که کودک براساس آنها، به نتایجی درباره خود، دیگران و دنیای اطراف می رسد. این پیامهای پیش نویس ساز به همان اندازه که کلامی هستند، غیرکلامی نیز می باشند و چهارچوبی را می سازند که کودک در محدوده آن تصمیمات اساسی پیش نویس زندگی خود را می گیرد.

پیش نویس خارج از حیطه آگاهی ماست

در زندگی بزرگسالی، نزدیکترین خاطراتی را که از سالهای اولیه زندگی می توانیم به یاد آوریم، در رویاها و تخیلات ما نمایان می گردند. مگر اینکه بتوانیم وقت بگذاریم و روی شناخت پیش نویس زندگی خودکار کنیم، در غیر این صورت احتمالأ ما از تصمیم های اولیه ای که گرفته ایم ناآگاه باقی مانده و حتی ممکن است این تصمیمات را در زندگی روزمره و در رفتار خود به کار بندیم.

برای توجیه پیش نویس زندگی، واقعیت تحریف می شود

ما معمولا واقعیت را در چهارچوب داوری خود تعبیر و تفسیر می کنیم، به گونه ای که در نظر ما تصمیمات پیش نویس زندگیمان توجیه می شود. به این دلیل که ما در حالت نفسانی «کودک» خود، هرگونه تهدیدی را به دیدگاه خود از جهان که بر مبنای پیش نویس ما قرار دارد، تهدیدی به ارضای نیازهای خود و حتی تهدیدی به زنده ماندن خود می دانیم. 

ریشه های پیش نویس زندگی

چرا ما چنین تصمیمات کودکانه و خانمان براندازی را در مورد خودمان، دیگران و دنیا میگیریم؟ این تصمیمات در چه جهتی عمل می کنند؟ پاسخ به این سئوالات در دو ویژگی اساسی شکل گیری پیش نویس قرار دارد.

(۱) تصمیمات پیش نویسی نشان دهنده بهترین روش کودک برای زنده ماندن در دنیای پر آشوب و پر مخاطره، حتی دنیایی که زندگی انسان را تهدید می کند، می باشد.

(۲) تصمیمات پیش نویس معمولا براساس هیجانات و واقعیت سنجی کودک صورت میگیرد.

واکنش به دنیای پرآشوب و پر مخاطره

کودک موجودی کوچک و از لحاظ بدنی آسیب پذیر است. در نظر او دنیا پر از دیوهای ترسناک و عظیم الجثه است. یک صدای غیر منتظره ممکن است نشانه این باشد که زندگی او در همین لحظه مورد مخاطره قرار میگیرد. بدون افکار منسجم و در قالب کلمات، میداند که اگر پدر و مادرش از او دور شوند او خواهد مرد و اگر خیلی عصبانی شوند او را نابود خواهند کرد. نوزاد درک صحیح و مناسبی از زمان ندارد. اگر او گرسنه شود و یا احساس سرما بکند و مادرش نیاید، شاید فکر کند که مادر هرگز نخواهد آمد و این برایش به معنای مرگ و نیستی است. و حتی ممکن است چنین برداشت کند، آنچه که از مرگ بدتر است این است که برای همیشه و همیشه تنها بماند.

وقتی که کودک دو یا سه ساله است ممکن است خواهر یا برادر دیگری به دنیا بیاید. این کودک نوپا که در حال حاضر بزرگتر است می داند که احتمالا به این دلیل نخواهد مرد. ولی به نظر می رسد که همه توجه مادر به سوی این کوچولوی تازه وارد است. شاید عشق کافی که به همه برسد وجود نداشته باشد. آیا این نوزاد تازه وارد همه عشق را خواهد گرفت؟ حالا دیگر تهدید، نبود عشق مادری است.

درست در سالهایی که پیش نویس زندگی شکل میگیرد، کودک در مسیر یک سویه ای قرار میگیرد. او والدین خود را به عنوان صاحبان قدرت مطلق می داند. در دوران نوزادی آن نیرو تعیین کننده مرگ و زندگی است. ولی بعدها این نیرو می تواند نیازهای او را برآورده کند و یا اینکه آنها را واپس زند.

واکنش کودک این است که در مورد روشهایی برای زنده ماندن و برآوردن نیازهایش به بهترین نحو تصمیم بگیرد.

منبع: (تحلیل رفتار متقابل، یان استورات/ون جونز)

ادامه ی مقالات تحلیل رفتار متقابل را دنبال کنید…

:

پیوستن به خانواده ایده پردازان

مقالات مرتبط

مطالبی که شاید برای شما جذاب باشند

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *