پیامدهای عجیب بی نظمی و چگونگی جلوگیری از آن (۲)
- پشت گوش انداختن کارها
ارتباط مستقیمی، بین نامرتب بودن خانه و بی میلی نسبت به کار کردن وجود دارد. به طور ناخودآگاه، بی نظمی باعث می شود که شما هر روز کارهای تان را به روز بعد موکول کنید. به هم ریخته بودن اطراف، باعث می شود انرژی شما از بین برود و نتوانید تمرکز کنید.
توصیه ی ما این است که وقتی حجم کارتان زیاد است، قبل از شروع کار، میزتان و فضای اطراف را مرتب کنید. نتیجه ای که می گیرید، بسیار ارزشمندتر از زمانی است که صرف این کار می کنید؛ چرا که با این کار سرعت و تمرکز بیشتری بدست می آورید و احساس بهتری نسبت به کارتان خواهید داشت.
میز شما بازتابی از ذهن شماست. هر آنچه که روی میزتان قرار دارد با ذهن شما حمل می شود. یک میز تمیز نشان دهنده ی یک ذهن منظم است. بسیاری از افراد، از انرژی مضاعفی که بعد از مرتب کردن میزشان بدست می آورند شگفت زده می شوند.
- مشکلات مالی
بی نظمی یکی از پرهزینه ترین چیزهای دنیاست! افرادی که همه چیز را نگه می دارند و چیزی را دور نمی اندازند، فکر می کنند با این کار در هزینه ها صرفه جویی می کنند، اما در واقع این گونه افراد، همان کسانی هستند که نمی توانند در برابر حراجی ها مقاومت کنند و چیزهایی می خرند که اصلا به آنها احتیاج ندارند و از طرف دیگر هزینه های زیادی را هم برای نگهداری چیزهایی که جمع کرده اند متحمل می شوند؛ هزینه هایی مانند خرید قفسه، چمدان، کمد، جعبه و حتی بزرگ کردن فضای خانه.
جالب اینجاست که این افراد اغلب زمان کافی هم برای استفاده از چیزهایی که خریداری کرده اند، ندارند. کسانی که چنین عادت هایی دارند، معمولا برای اینکه بتوانند راحت زندگی کنند به خانه های خیلی بزرگی نیاز دارند.
اگر این افراد وسایل غیرضروری خود را دور بیندازند، می توانند حدود ۴۵% فضای خانه ی خود را خالی کنند. گذشته از این، دلیل اصلی هزینه بر بودن بی نظمی این است که تجربه نشان داده افرادی که به جمع کردن چیزهای غیر ضروری عادت دارند، اغلب در شغل های کم درآمدی باقی می مانند.
توصیه ی ما این است که وسایل خود را مرتب کنید. بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که از همین امروز شروع کنید. در مقالات بعدی به شما می گوییم چطور این کار را انجام دهید.
منبع: (زندگی به همین سادگی، تیکی کوستن ماخر)
ادامه ی مقالات زندگی به همین سادگی را دنبال کنید…
دیدگاهتان را بنویسید