ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۸/۰۲/۲۲
326 بازدید
۱ دیدگاه
اشتراک گذاری

قدرت زمان : فراگیری در بزرگسالی

در مورد یادگیری یک نکته مهم وجود دارد و آن اینکه مغز بزرگسال طوری طراحی شده است که فقط مطالبی را می آموزد که به موقعیت فعلی او مربوط می شود و برای آن موقعیت کاربرد دارد. اگر نتوانید یک سری اطلاعات را، هرچند هم که جالب باشد، با موقعیت فعلی زندگی تان ارتباط بدهید و نحوه استفاده از آن را تجسم کنید، مطالبش خیلی سریع مثل آبی که از آبکش بیرون می رود از ذهن تان خارج خواهد شد و تمام آن را فراموش خواهید کرد. به همین دلیل نباید وقتتان را صرف خواندن مطالبی کنید که ممکن است روزی به دردتان بخورد.

یادتان باشد که قانون جایگزین می گوید «اگر مشغول کاری هستید یعنی کار دیگری را انجام نمی دهید.» اگر مطلبی می خوانید که در حال حاضر با کارتان ارتباط فوری ندارد همزمان از خواندن مطلبی که ممکن است برایتان مفید باشد محروم می مانید. به خصوص موقع خواندن مجله ها و نشریاتی که ظاهر جذابی دارند باید خودتان را مقید کنید روی موضوع هایی تمرکز کنید که با کار فعلی تان ارتباط دارند.

از وقت آزادتان خردمندانه استفاده کنید

از هر وقت آزادی که به دست می آورید استفاده کنید. اینها دوره های زمانی کوتاهی هستند که بعضی اوقات بیشتر از چند دقیقه طول نمی کشند. همیشه مطالب خواندنی تان را همراه داشته باشید تا هر موقع چنین موقعیت های به دست می آورید از آن استفاده کنید. اکثر آدمها تمایل پنهانی به خواندن ادبیات کلاسیک دارند. آنها حتی کتاب های بزرگ را می خرند و در کتابخانه شان نگهداری می کنند به این امید که روزی وقت پیدا کنند و آنها را بخوانند، اتفاقی که کمتر پیش می آید. در اینجا پیشنهادی عالی برایتان دارم:

یک کتاب قدیمی که دوست دارید آن را بخوانید بخرید، البته با جلد مقوایی بخرید. ۲۰ صفحه از آن را جدا کنید و در داخل کیف تان بگذارید. دفعه بعد که یکی از این موهبت های زمان نصیب تان شد چند صفحه از آن را بخوانید. بعد از تمام کردن این صفحات آنها را با یک سری صفحه های جدیدتر که از کتاب جدا می کنید عوض کنید و صفحه هایی را که خوانده اید دورشان نوار بپیچید و در جایی نگهداری کنید. اگر با این روش در طول یک ماه یک کتاب بخوانید، می توانید سالی ۱۲ جلد کتاب بخوانید و در ظرف ده سال ۱۲۰ کتاب خواهید خواند. با استفاده از این روش می توانید به یکی از بهترین کتابخوان های دنیا تبدیل شوید. اگر روزی ۱۵ دقیقه کتابهای ادبیات کلاسیک را بخوانید ظرف چند سال کل این دسته کتاب ها را خواهید خواند.

از کارشناس ها یاد بگیرید

کتاب هایی را که کارشناسان حوزه شما نوشته اند مطالعه کنید. کتاب هایی که حاوی اطلاعات عملی برای کمک به شما در اصلاح کیفیت کار و زندگی تان هستند. از کجا می دانید که کدام کتاب را باید بخوانید؟ برای این کار یک تکنیک ساده وجود دارد. اگر چند مورد استثناء را کنار بگذاریم شما باید تنها کتاب هایی را بخوانید که نویسندگان آنها حاصل تجربه های عملی شان را نوشته اند. کتاب هایی که توسط اساتید دانشگاه نوشته می شوند معمولا تئوری هستند و کاربرد عملی ندارند. وقتی کتابی توجه شما را جلب می کند بلافاصله بخش معرفی نویسنده آن را بخوانید. به سوابق نویسنده مراجعه کنید، ببینید چه کارهایی انجام داده و چه موفقیت هایی داشته است، در کجاها کار می کرده و چه تجربه هایی در زمینه شغلی شما دارد. در حوزه مربوط به خودتان باید دنبال کتاب هایی باشید که نویسندگان آنها سوابق موفقی دارند.

وقتی متوجه شدید نویسنده منبع معتبری است که اطلاعات قابل ملاحظه ای در حوزه شما دارد به قسمت فهرست کتاب نگاه کنید تا مطمئن شوید مطالب کتاب مرتبط با حوزه تخصصی شما و کاربردی هستند. سعی کنید تا جای ممکن از تئوری دوری کنید و به دنبال ایده های عملی باشید که راه حل های عملی برای مشکلات متداول شما ارائه می کنند. یعنی اگر کتابی کاربردی عملی ندارد بهترین راه صرفه جویی در وقت این است که اصلا آن را نخوانید. یکی دیگر از راههای تصمیم گیری برای خرید کتاب این است که به تیراژ آن نگاه کنید و ببینید تا کنون چند نسخه از آن فروش رفته است، به خصوص موقعی که می بینید یک کتاب هم با جلد مقوایی (گالینگور) و هم جلد نازک (شومیز) منتشر شده است می توانید مطمئن باشید که کتاب خوبی است زیرا معمولا پس از اینکه نسخه های جلد مقوایی یک کتاب به تعداد زیاد به فروش برسد نسخه های جلد نازک آن هم به چاپ می رسند.

یکی از نکات در مورد خرید کتاب همین است که البته زیاد تضمین شده نیست. بعضی از کتاب های اقتصادی پرفروش توسط دانشگاهیان نوشته می شوند. آنها ایده های زیادی دارند که همه آنها کاملا غیرعملی هستند. در جهان واقعیت هیچ کس نمی تواند با استفاده از تئوری های دانشگاهی، اصلاحی در امور کسب و کارش ایجاد کند. مطالب این جور کتاب ها روی کاغذ بسیار عالی به نظر می رسند ولی هیچ ارتباطی با دنیای واقعی ندارند.

کتابخانه شخصی داشته باشید

همه ما بنده عادت هستیم. وقتی جوانیم اغلب عادت داریم سری به کتابخانه بزنیم و کتاب های موجود را بررسی کنیم، آنها را بخوانیم و دوباره به کتابخانه برگردانیم. انسان های زیادی هستند که وقتی سن شان بالاتر هم می رود این عادت را ترک نمی کنند، حتی موقعی که این کار کاملا بی فایده به نظر می رسد. وقت شما ارزشمندترین دارایی تان است. اگر سالی ۵۰ هزار دلار درآمد داشته باشید در صورتی که آن را تقریبا به ۲۰۰۰ ساعت کاری تقسیم کنید مفهومش این است که ارزش کارتان ۲۵ دلار در ساعت است.

در مورد نحوه استفاده از وقت تان باید مدام ارزش آن را بسنجید. چرا باید سه چهار ساعت از وقتتان را صرف مراجعه به کتابخانه و زیر و رو کردن کتاب های و انتخاب یک کتاب کنید، آن را به منزل بیاورید و دوباره به کتابخانه برگردانید. خرید کتاب خیلی ارزان تر تمام می شود و سود آن خواهد بود زیرا آن را به منزل می برید و هر موقع که نیاز دارید در دسترس تان قرار دارد. موقع کتاب خواندن از همان درسی که در مدرسه یاد گرفته اید پیروی کنید و زیر مطالب مهم خط بکشید. هیچ عیبی ندارد در حاشیه کتاب از علامت های تعجب یا ستاره استفاده کنید.

تمام مطالب کتاب را طوری علامت بزنید که بتوانید با مراجعه دوباره در سریع ترین زمان ممکن اطلاعات مورد نیازتان را پیدا کنید. خیلیها کتاب می خوانند و در سرتاسر آن یادداشت می نویسند و نکات مهم آن را مشخص می کنند. بعد دوباره از ایده های مهم یادداشت برمی دارند و آنها را تایپ می کنند، به صورت کتابچه در می آورند و نگهداری می کنند. اگر شما هم از این روش استفاده کنید می توانید با مراجعه به خلاصه هر کتاب خیلی سریع تمام نکات کلیدی آن را که قبلا پیدا کرده اید مرور کنید. با مرور این نکات ایده ها و اطلاعات جدیدی برای نحوه به کارگیری آنها در کار و کسب تان به دست می آورید.

منبع: (قدرت زمان، اثر برایان تریسی)

ادامه ی مقالات قدرت زمان را دنبال کنید…

پیوستن به خانواده ایده پردازان

مقالات مرتبط

مطالبی که شاید برای شما جذاب باشند

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

یک پاسخ به “قدرت زمان : فراگیری در بزرگسالی”

  1. بهناز ذبیح زاده گفت:

    موقع خواندن مجله ها و نشریاتی که ظاهر جذابی دارند باید خودمان را مقید کنیم روی موضوع هایی تمرکز کنیم که با کار فعلی مان ارتباط دارند. بسیار عالی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *