هرگز قدرت ارتباط را دست کم نگیرید. رمز موفقیت در اغلب کارهایی که انجام میدهید، در برقراری ارتباط نهفته است. به عنوان مثال، اگر کارکنانتان به راحتی میتوانند با شما صحبت کنند، بیشتر احتمال دارد که به شرکت وفادار بمانند. همچنین بیشتر احتمال دارد که در صورت فکر کردن به استعفاء، شما را نیز در جریان بگذارند. نحوهی برقراری ارتباط خیلی مهم است به طوری که میتواند تعیین کند که آیا ارتباطات شما به موفقیت میانجامد یا شکست خواهد خورد.
در اینجا نکاتی در مورد ارتباطات عمومی ذکر شده است:
از یک سیاست باز استفاده کنید:
باید کاری کنید که کارکنانتان هرگاه سؤال یا دغدغهای دارند بتوانند با شما در میان بگذارند. نه تنها باید به کارایی و عملکرد آنها اهمیت بدهید بلکه باید به آنها بگویید که برای آنها به عنوان عضوی از گروه ارزش قائلاید. با این کار آنها نیز برای کاری که انجام میدهند ارزش قائل میشوند. اگر در دفتر کار شما همیشه بسته بوده و وقت زیادی نیز صرف گفتگو با کارکنان خود نمیکنید، هرگز نمیتوانید یک سیاست باز را پیادهسازی کنید.
با کارکنان خود در تماس باشید:
سعی کنید کار آنها را درک کنید. شخصیتشان را بشناسید. وقتی که آنها را به چشم یک دوست ببینید، نمیتوانید به راحتی اجازه دهید در کارشان شکست بخورند، پس سعی کنید با کارکنان خود دوست باشید.
به کارکنان ممتاز خود اعتبار بدهید:
یک راه برای شروع این کار آن است که برای کارکنان خود برنامهی کارمند نمونه را به اجرا بگذارید.
کارکنان را در مورد کارشان آگاه کنید:
هیچ چیز بازدارندهتر و آزاردهندهتر از این نیست که یک خبر مهم در مورد شرکت را خارج از شرکت بشنوید.
به آنها بازخورد بدهید، حتی اگر بازخوردتان مثبت نباشد:
هنگامی که مجبورید انتقاد سازنده داشته باشید، این کار را به صورت خصوصی انجام دهید و از کلماتی استفاده کنید که خودتان در شرایط مشابه دوست دارید بشنوید.
(منبع: ایجاد انگیزه در کارکنان ترجمۀ حسام سعیدی)
یکی از وجه مشترکی که در تمام افراد موفق می توان دید روابط عمومی بالای آنها هستش واقعا ابزار مهمی هستش.