ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۷/۰۴/۲۰
488 بازدید
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری

فهرست کردن

برای بیان یک هدف، لازم نیست چند جلد دفتر را پر کنید؛ فهرستی کوتاه و ساده از اهداف تا حد ممکن مشخص، به همان قطعیتِ یک شرح مفصل، قصد و نیت شما را توضیح خواهد داد و شاید بتوان گفت حتی از آن هم موثرتر است.

دوستم سیدنی، در یک دوره ی بسیار سخت زندگی اش، فهرست کردن را به کار گرفت تا از پریشانی و سردرگمی، نجات پیدا کند.

داستان سیدنی

آن سال برای سیدنی، سال خیلی وحشتناکی بود؛ وقتی فهمید که مجبور است اسباب کشی کند، زندگی اش بیش از پیش دشوار و پیچیده شد.

وقتی برای دیدن سیدنی در خانه ی جدیدش رفتم، همه چیز خانه اش جالب و جذاب بود. طرح های خوش ساخت معماری، سقف های قوسی، از سر تا پای خانه هم، آرامش و تشخُص هویدا بود.

سیدنی پرستار حرفه ای و یک نویسنده است و علاوه بر این ها کارگاه های آموزشی مهارت های برقراری ارتباط نیز برگزار می کند.

از اینکه می دیدم سیدنی آن قدر آسوده خاطر و آرام به نظر می رسد. خوشحال بودم. سیدنی فنجان چایش را روی میز گذاشت و به آرامی گفت: “تازه دارم از تلخ ترین ماه زندگی ام بیرون می آیم. هیچ وقت تا این حد از دیدن پایان سال، خوشحال نشده بودم.”

مدت زمانی که سیدنی درباره اش حرف می زد، با انتشار کتاب کد قرمز، شروع شد. وقتی شرکت انتشاراتی به وعده اش مبنی بر تبلیغ کتاب، عمل نکرد؛ سیدنی خودش مسئولیت تبلیغ کتابش را بر عهده گرفت. در نهایت تلاش او به ثمر رسید: کتاب کد قرمز به سرعت شناخته شد و کم کم خوب فروش رفت.

اما از آنجایی که کتاب برای شرکت انتشاراتی، پول ساز بود آنها حاضر نمی شدند قرارداد او را فسخ کنند.

“شوکه شده بودم؛ هنوز هیچ چک حق تالیفی دریافت نکرده بودم و آنها من را ۱۸۰۰۰ دلار بدهکار کرده بودند.”

سیدنی ده روز پس از شنیدن خبر مربوط به ناشرش، یک تماس تلفنی تکان دهنده دریافت کرد. دایی اش تماس گرفت تا به او بگوید که مادرش به دلیل سکته ی مغزی، به طور ناگهانی فوت کرده است.

“در کمتر از یک سال، هم مادربزرگم و هم مادرم را از دست داده بودم و خواهرم نیز به جایی خیلی دور از من نقل مکان کرده بود. خلأ عاطفی وحشتناکی وجود داشت.”

ماجرای انتشارات بدتر شد. چهار هفته بعد از فوت مادرش، شرکت انتشاراتی، ورشکستگی اش را به ماده ی ۷ تغییر داد. پیش از آن طبق ماده ی ۱۱، ممکن بود دست کم مبلغ جزئی دریافت کند. اما حالا هیچ پولی عایدش نمی شد.به علاوه، سیدنی تا آن موقع، چند هزار دلار برای حق وکالت وکیل، قرض بالا اورده بود.

اما او چطور از آن وضعیت به اینجا رسید؟

اولین کاری که سیدنی انجام داد، فکر کردن درباره ی این موضوع بود که اگر او و دخترش می توانستند خانه ای برای خودشان داشته باشند، آن خانه باید چه جور جایی می بود!

یک دفترچه ی یادداشت برداشت و ضروریات را نوشت. آن چیزهایی که مجبور بود داشته باشد و آن چیزهایی که نمی خواست بدون آنها زندگی کند.

  1. دو اتاق خواب؛ یکی برای خودم ، یکی برای دخترم.
  2. دو حمام؛ اینجوری به هم برخورد نمی کنیم.
  3. یک گاراژ با در بازکن اتوماتیک.
  4. چشم انداز دریا.
  5. جایی ساکت؛ بکر و زیبا.

طولی نکشید پولی که نیاز داشت، جور شد. پنج ماه پس از فوت مادرش، ارثی به او رسید. روزنامه ی ساندی را خرید و بخش نیازمندی ها را بررسی کرد.

“دو تا از چهار آگهی را بعد از اینکه تماس گرفتم و فهمیدم که چشم انداز ندارد، بلافاصله خط زدم. آگهی سوم، چشم اندازه کوهستان داشت. اما من چشم انداز دریا می خواستم.”

آگهی چهارم کوتاه و ساده بود. ۲ اتاق خواب، ۲ حمام، گاراژ با درب اتوماتیک و چشم انداز دریا.

“با مالک تماس گرفتم و قرار گذاشتم. قبل از رفتن، حدود بیست دقیقه به مراقبه پرداختم. دعا کردم “خدایا، بگذار یک چیزی در زندگی ام آسان باشد. امسال به چیزی آسان نیاز دارم!”

” به محض اینکه وارد اتاق نشیمن شدم و سقف قوسی، موکت استخوانی، چشم انداز و کشتی تفریحی را که دیدم، فهمیدم خودش است.”

علی رغم این واقعیت که چندین نفر دیگر هم آن خانه را می خواستند، صاحب خانه سیدنی را بعنوان مستاجر خود انتخاب کرد.

چرا فهرست کردن موثر است

امروز سیدنی فهرستش را دوباره می خواند و با شادمانی از خود تمجید می کند “من آن را نوشتم! واقعا اینجوری انجامش دادم!”

وقتی اهداف تان را به یک فهرست خلاصه می کنید، این کار به شما کمک می کند که تمرکزتان را حفظ کنید. علاوه بر این، نوشتن فهرست، راهی است برای خانه تکانی ذهن.

“وقتی هدف خود را مبهم و کلی بنویسید، هیچ چیز نمی تواند اتفاق بیفتد. هدف خود را خلاصه کنید؛ آن موقع است که اتفاق ها روی می دهند.”

در تمام مدت آن دوره ی سخت، نگاه کردن به آن فهرست، به او یادآوری می کرد که اتفاق بهتری در انتظارش است. اکنون سیدنی می گوید یک شعار جدید دارد: آسان انجامش بده.

قبل از شروع هر کاری نفسی عمیق می کشد و با خودش می گوید: “آسان انجامش بده.”

(منبع: بنویس تا اتفاق بیفتد، هنریت آن کلاوسر)

ادامه ی مقالات موفقیت شخصی را دنبال کنید…

پیوستن به خانواده ایده پردازان

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *