ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۶/۱۰/۱۲
2,354 بازدید
۶ دیدگاه
اشتراک گذاری

عوامل مؤثر بر جو سازمانی

جوّ سازمانی تحت تأثیر عوامل گوناگون درون و برون سازمانی قرار می‌گیرد. در زیر به بعضی از این عوامل، اشاره شده است:

۱. نظام ارزشی مدیران: نظام ارزشی مدیران، بر فرآیند تصمیم‌گیری آنان اثر می‌گذارد و جو سازمانی را نیز، تحت تأثیر قرار می‌دهد.

۲. سبک رهبری: در شرایطی که مدیران به افراد تحت نظارتشان اعتماد نشان می‌دهند و آنان را در تصمیم‌گیری‌ها سهیم می‌سازند، جوّ سازمانی حاصل از این رفتار با جو سازمانی حاصل از رهبری آمرانه، و بدتر از آن، استبدادی، متفاوت است.

۳. شرایط اقتصادی: وقتی شرایط اقتصادی سازمان در حال رشد و شکوفایی است، مدیران تمایل بیشتری برای خطرپذیری نشان می‌دهند. اما در دوران رکود اقتصادی سازمان، بودجه‌ها کاهش پیدا می‌کند و مدیران در تصمیم‌گیری‌ها محافظه کارتر می‌شوند. در این شرایط، خلاقیت و نوآوری کاهش پیدا می‌کند، پیشنهادات جدید ارائه نمی‌شوند و در صورت ارائه نیز، مورد توجه مدیریت سازمان قرار نمی‌گیرند.

۴. ساختار سازمانی: ساختار سازمانی می‌تواند اثرات قابل توجهی بر جوّ سازمانی داشته باشد. برای مثال، سازمانی که در آن روابط و شیوۀ گزارش‌دهی ثابت و قواعد و مقررات در آن خشک است، در آن صورت به شکل سازمانی بوروکراتیک و سرد احساس می‌شود.

۵. منش اعضا: صفات نسبتاً ثابت و پایدار شخصیت یا ابعاد اخلاقی و معنوی شخصیت(منش) کارکنان، در شکل‌گیری و تغییر جو سازمانی، مؤثر است.

۶. اندازۀ سازمان: هرچه سازمان‌ها بزرگتر شوند، احتمال اینکه خشک‌تر و ساختارگراتر باشند، بیشتر است. در سازمان‌های کوچک، تلاش مدیریت برای ایجاد جوّ سازمانی خلاق، نوآور و منسجم زودتر به نتیجه می‌رسد و اکثر نوآوری‌ها و اکتشاف‌های خلاق نیز مربوط به سازمان‌های کوچک است.

۷. ماهیت کار: انواع، ماهیت و تنوع مشاغل سازمان، در ایجاد جو سازمانی مطلوب یا نامطلوب، اثر می‌گذارد. برای مثال، جو سازمانی در یک شرکت خدمات رایانه‌ای می‌تواند با جو سازمانی در یک سازمان انتظامی، متفاوت باشد.

(منبع: روان‌شناسی صنعتی و سازمانی تألیف دکتر محمود ساعتچی)

پیوستن به خانواده ایده پردازان

مقالات مرتبط

مطالبی که شاید برای شما جذاب باشند

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

6 پاسخ به “عوامل مؤثر بر جو سازمانی”

  1. م.جبلي گفت:

    عالی و مفید مثل همیشه ???

  2. بهناز ذبیح زاده گفت:

    بسیار عالی

  3. e.raygani گفت:

    جو سازمانی در ابتدا و پایه خود می تواند مشخص و مدون باشد و البته انعطاف لازم داشته باشد. بهتر است جو سازمان در بخش های متفاوت داخل سازمان هم سنجیده و بررسی شود. بخش هایی با روابط عمومی بالاتر و یا ارتباط با مشتریان بهتر است جو صمیمی و دوستانه تری داشته باشند. بخش هایی که اهم کار خود را با حساسیت بالاتری پبیش می برند در زمینه کاری منظم تر و سازمانی تر رفتار می کنند اما این مورد منافاتی با رفتار دوستانه و یا صمیمی بین همکاران آن بخش ندارد.
    محتوای انتخاب شما بسیار عالی است و پیشنهاد می کنم به صورت سریالی موارد مربوط به آن و برسری شرایط و ایجاد تغییرات در جو سازمانی هم بررسی شود.

  4. sasha گفت:

    بسیار مطلب زیبایی بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *