ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۷/۰۶/۱۲
420 بازدید
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری

عمر سازمان ، فقط یک نسل و نیم

اگر شما نسبت به اعتبار آموزش قوی ترین افراد ممکن در موسسه شک دارید، باید فقط توجه کنید که طول عمر کوچکترین شرکت ها، یک نسل و نیم است. الگوی مستندی که وجود دارد، بدین شرح است: یک نفر، کاری را شروع می کند و این کار در طول زندگی او ادامه می یابد. برای جانشینان تنها نیم نسل کاری طول می کشد تا شرکت را از دایره ی کار خارج کنند.

چرا؟ زیرا افرادی که دست به انجام عملی می زنند، نمی خواهند از تمام اختیارات خود استفاده کنند. پس با این کار تضمین می کنند که شرکت آنها زندگی کوتاهی دارد. وقتی شما به درستی اجازه نمی دهید شخصی در شرکت شما فعالیت کند، ضمانتی برای ادامه ی کار نخواهد داشت.

چه مدیر یک شرکت بزرگ باشید و یا یک بخش اداری بزرگ، با خود بیندیشید که افراد در نبود شما، چگونه عمل خواهند کرد: آنها در کجاها بیشتر مشکل پیدا می کنند؟ در کجا با بزرگ ترین مشکل روبرو خواهند شد؟ اگر لیستی از این نواحی مشکل آفرین تهیه کنید، فهرستی از تعهدات خود نسبت به افراد و شرکت خود، در اختیار خواهید داشت.

به این لیست بعنوان فهرستی از کمبود هایی که در هر بخش وجود دارد، نگاه نکنید، بلکه آن را لیستی از اهدافی بدانید که باید به آنها رسیدگی نمایید. این لیست را محرمانه نگاه دارید، زیرا اگر انتظارات خود را یکجا برای کارمندان بیان کنید، ممکن است زیر بار آن خرد شوند.

چند سال پیش روزنامه ای داستان زندگی “فرانک ریک من” را بیان می کرد. فکر و عقیده ی این مرد به راحتی هرگونه مانع را از سر راهش بر می داشت. در بین افراد آن زمان این باور بود که جورجیا منطقه ی خوبی برای اسکی نیست. فرانک کارهای خانه ی خود را انجام داده بود و می دانست که آن منطقه ی حفاظت شده، تمام امکانات مورد نیاز اسکی از جمله: تپه، شیب، نزدیکی به فروشگاه و یک هوای سرد را داراست.

او نه تنها به امکان استفاده از این منطقه عقیده داشت، بلکه مکان تماشایی را بعنوان مرکز این پیست اسکی طرح کرده بود. بعلاوه او می خواست آن محیط را با کمک کارگران بومی که تجربه ای درباره ی نحوه ی ساخت پیست اسکی نداشتند، بسازد. وقتی فرانک فکر اصلی خود و منطقه ی عالی جغرافیایی را به چند نفر از سرمایه گذاران دوراندیش نشان داد، پروژه عملا شروع شد.

چند ماه بعد، وقتی فرانک در پیست رو به اتمام، با تله کابین آماده و لوازم سفارشی خود گشت می زد، از او سوال شد: چگونه چنین بنای پیچیده ای را بدون هیچ گونه طرح آماده ی، البته بجز طرح ذهنی خود، مدیریت کرده است؟

فرانک خندید و گفت: “در ابتدا من به هر یک از کارگران یک مسئولیت را گفتم، وقتی آن شخص اعلام کرد می تواند از عهده ی آن برآید، پس مسئولیت بیشتر و بیشتری به او واگذار کردم. اما اگر من به این افراد، در ابتدا می گفتم چه چیزی از آنها انتظار دارم، قبل از شروع کار، دست از کار می کشیدند. اما اکنون به آنها نگاه کنید! خودشان باور دارند، هر کاری را بخواهند می توانند انجام دهند.”

شما هم مانند فرانک، نباید افراد خود را دست کم بگیرید، زیرا آنها به دور از انتظار شما کار نخواهند کرد و باز نباید با بیان انتظار های بالا، اما ممکن، به یک باره افرادتان را بترسانید وگرنه در همان اول خیال می کنند که این انتظارها آنقدر زیاد هستند که قابل اجرا نیستند.

(منبع: ۱۳ اشتباه مهلک مدیران، رابرت مارویل)

ادامه ی مقالات راهکارهای مدیریتی را دنبال کنید…

پیوستن به خانواده ایده پردازان

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *