ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۷/۱۱/۱۳
931 بازدید
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری

زبان بدن: شناخت حریم شخصی خود

انسان ها دایره هایی از فضا اطراف خود دارند، که دامنه اش از هیچ (هنگام تماس بدنی) تا فاصله ی آنقدر دور متغییر است که حتی اگر دیده شوید آنقدر نزدیک نیستید که کسی بتواند لمس تان کند. انسان ها نیز مانند حیوانات با پیروی از قوانین رفتاری پذیرفته شده از قلمرو خود محافظت می کنند.

در حالیکه پرندگان برای ادعای تسلط بر قسمت مشخصی از یک پرچین، آواز می خوانند و سگ ها برای ادعای مالکیت یک تیر چراغ برق، بر روی آن ادرار می کنند، انسان ها هم، آنچه قلمرو خود می دانند و این که دیگران تا چه حد می توانند به این قلمرو نزدیک شوند را از طریق حرکات بدن نشان می دهند.

پنج منطقه ی اصلی

مردم شناس آمریکایی، ادوارد هال، در کتاب خود به نام بُعد مخفی، کلمه ی پراکسمیس را بعنوان مطالعه ی استفاده ی انسان از فضا در بافت فرهنگی تعریف کرد. با درک این مساله که عوامل فرهنگی روی چگونگی حرکت مردم در حریم شان و میزان فضایی که یک فرد در آن احساس راحتی می کند تاثیر گذار است، هال فضای شخصی را به پنج ناحیه ی مجزا تقسیم می کند. چگونگی رابطه ی شما با فرد دیگر تعیین می کند که چقدر به او اجازه می دهید به شما نزدیک شود.

هال پنج منطقه ی فضاییِ هم مرکز را که روی رفتار تاثیر گذارند تعریف کرد:

منطقه ی بسیار صمیمی (۰ تا ۱۵ سانتیمتر): این فضا به همسران و دوستان نزدیک و اعضای خانواده اختصاص دارد و موقعیتی برای صمیمانه ترین رفتارها از جمله تماس جسمی و در آغوش کشیدن است.

منطقه ی صمیمی (۱۵ تا ۴۵ سانتیمتر): این فضا جایی است که دوستان یا خویشاوندان در آن پذیرفته می شوند. در این فاصله فرد احساس راحتی و امنیت می کند. اگر یک فرد غریبه، شخصی که خیلی خوب نمی شناسید یا کسی که دوستش ندارید به این فضا وارد شود، احساس ناراحتی می کنید و بدن تان به منظور حفاظت از شما عکس العمل نشان می دهد.

منطقه ی شخصی (۴۵ سانتی متر تا ۱.۲ متر): برای اکثر غربی ها، این فاصله راحت ترین موقعیت برای مکالمات شخصی است. اگر بیش از حد در این فضا جلو بروید، فرد مقابل ممکن است احساس خطر کند و اگر خارج از فضا بایستید او احتمالا احساس می کند که بی اعتنا هستید.

منطقه ی اجتماعی (۱.۲ متر تا ۳.۶): وقتی به تعامل کاری با فروشنده ها و تجار مشغولید، این فضا جایی است که در آن بیشترین احساس راحتی را دارید. اگر در محدوده ی داخلی بایستید، بیش از حد خودمانی جلوه می کنید. اگر خارج از حلقه ی بیرونی بایستید، بی ادب و افاده ای به نظر می رسید.

منطقه ی عمومی (۳.۶ متر به بالا): اگر در موقعیتی رسمی به صحبت با مخاطبان مشغولید، فاصله ی بین شما و ردیف اول در فضای عمومی قرار دارد. اگر این فاصله کمتر شود حس می کنید به حریم تان تجاوز شده و ارتباط شما در تنگنا قرار گرفته است و اگر بیشتر شود حس می کنید از شنونده ی خود دور شده اید و برقراری ارتباط برای تان دشوار می شود.

فاصله ای که افراد بین خود حفظ می کنند، رابطه و احساس آنها را نسبت به یکدیگر آشکار می کند.

(منبع: زبان بدن به زبان آدمیزاد، الیزابت کونکه)

ادامه ی مقالات زبان بدن را دنبال کنید…

پیوستن به خانواده ایده پردازان

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *