در ادامه سری مقالات رید هافمن و ده قانون موفقیت او مطلب زیر را دنبال کنید.
۷- مشتاق باشید
اهداف متعالی داشته باشید، اما مراقب اعتمادها و باورهای کورکورانه در نظریه های خود باشید. این که سعی کنید تا جایی که می توانید زود شروع کنید، مهم است به این خاطر که یاد بگیرید که مشتریان شما چگونه از محصول و سرویس شما استفاده می کنند. همچنین مهم است معیارهایی را بدانید که مشخص می کنند که آیا دیدگاه ها و آرزوهایتان مطابق با اهدفتان پیش می روند. باید بازخوردهای شبکه خود را دریافت کنید تا بدانید که آیا باید بر سر هدف، محصول و یا سرویس خود باقی بمانید. به عبارت دیگر ذوق و اشتیاق خود را حفظ کنید اما همیشه به دنبال چشم اندازهای خوب در نحوه کار خود باشید. برای نوآوران خلاق بسیار آسان است که مجذوب داستان خودشان شوند، به جای آن که یاد بگیرند به کدام سو باید حرکت کنند.
۸- داشتن یک محصول خوب مهم است، اما داشتن یک ایده فوق العاده برای توزیع محصول مهمتر است
هافمن می گوید، شما می توانید یک محصول فوق العاده بسازید اما هیچ کس متوجه آن نشود. توزیع محصول خود را اساس کارتان قرار دهید.
۹- توجه زیادی به فرهنگ داشته باشید و استخدامها را از همان ابتدای کار انجام دهید
بنا به گفته هافمن، اولین استخدامها فرهنگ شما را میسازند، پس این کار را به خوبی انجام دهید. اولین افرادی که استخدام می کنید؛ افراد بعدی را استخدام می کنند و این حلقه ادامه می یابد. عقل این طور حکم می کند که شما برای شرکت نوپای خود به کسانی نیاز دارید که حداقل ۱۰ سال تجربه داشته باشند. آموزه های ۱۰ سال پیش یک فرد باهوش امروز به درد شما نمی خورد، شما در حال حاضر کارهایی انجام میدهید که در ۱۰ سال گذشته امکان انجام آنها وجود نداشت و جهان و چشم انداز رقابتی با سرعت نور در حال تغییرند. آنچه شما واقعا نیاز دارید افرادی هستند که بتوانند سریع یاد بگیرند.
۱۰- قوانین کارآفرینی، نه قوانین طبیعت
به قوانینی که دیگران تنظیم کرده اند؛ زیاد توجه نکنید. کارآفرینان نوآوراند. وقتی اولین بار کاری را انجام می دهند، موفق هستند. گاهی اوقات برای انجام برخی کارها مجبورید این قوانین را دور بزنید. کارآفرینان گاهی اوقات قوانین جدید تنظیم می کنند.
سری مقالات رید هافمن و ده قانون موفقیت او را دنبال کنید.
دیدگاهتان را بنویسید