ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۷/۱۰/۰۲
1,026 بازدید
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
روند پیش نویس زندگی : پیش نویس بدون پایان

این الگو با پیش نویس های «تا اینکه» و «بعد از» از این نظر شباهت دارد که نقطه خاصی در آن وجود دارد که بعد از آن تغییراتی پیش می آید. ولی در مورد شخصی که پیش نویس بدون پایان را دارد، بعد از این نقطه، خلاء بزرگی وجود دارد. مانند این است که صفحه های پایانی یک نمایشنامه تئاتر گم شده باشند.

آلفرد پس از چهل سال کار هم اکنون بازنشسته شده است. حال او در خانه است با حقوق بازنشستگی و با یک ساعت بزرگ دیواری در برابرش. او همیشه منتظر چنین زمانی بود تا اوقات بیکاری بیشتری داشته باشد. ولی به جای لذت بردن از این زمان، او به شکل غریبی احساس ناراحتی می کند. او از این به بعد چکار باید بکند؟ چگونه می تواند وقت خود را پر کند؟

“مارجری” با کوچکترین فرزند از چهار فرزندش خداحافظی می کند. پسر او دیگر بزرگ شده است و خانه را برای آخرین بار ترک می کند. مارجری نفس راحتی می کشد. بعد از این همه سال، بالاخره از سروصدای بچه ها خلاص می شود. ولی بعد از یکی دوروز، او افسرده می شود. حال که دیگر خانه کمتر احتیاج به نظافت دارد و کارهای او در خانه کم شده است، مارجری نمی داند وقت خود را چگونه پر کند.

الگوی پیش نویس بدون پایان می تواند در کوتاه مدت و یا دراز مدت مورد استفاده قرار گیرد. بعضی افراد به طور خاص فقط اهداف کوتاه مدت دارند و وقتی به هدف خود می رسند، انگیزه خود را از دست میدهند و نمی دانند چکار کنند تا اینکه چیز دیگری از راه برسد. آنگاه هدف کوتاه مدت دیگری را مورد توجه قرار می دهند و این روند را دوباره تکرار می کنند.

شعار پیش نویس بدون پایان این است: «زمانی که من به نقطه و هدف خاصی میرسم، نمی دانم از آن به بعد با خود چه کنم.» این شبیه افسانه اسطوره ای “فیلمون و بوسیس ” است. این زوج سالخورده در لباس مسافران غریبه از خدایان استقبال کردند، در حالی که دیگران نمی توانستند این کار را بکنند. خدایان به عنوان پاداش برای مهربانی آنها خواستند عمر آن دو را طولانی کنند. آنها را به دو درخت تبدیل کردند که کنار یکدیگر کاشته شده بودند و شاخه هایشان در هم پیچیده بود.

ترکیب روندهای مختلف

همه ما این شش روند الگوی پیش نویس (این مقاله و مقالات گذشته) را از خود نشان می دهیم. ولی در بیشتر ما یکی از این الگوها غالب است. جاناتان بیشتر پیش نویس «تا اینکه» را از خود نشان می دهد در حالی که مارتا به طور واضح و مشخصی الگوی «همیشه» را در زندگی خود پیش می گیرد.

بعضی افراد دو تا از الگوها را با هم ترکیب می کنند. معمولا یکی از اینها الگوی اصلی است و الگوی دیگر هم با اهمیت است. برای مثال، افرادی که الگوی «تقریبا نوع ۲» را دارند ممکن است الگوی «تا اینکه» را هم از خود نشان دهند. این در مورد ژانت که قبلا او را مثال زده بودیم صدق می کند.

شعار بیان نشده او این است: «من نمی توانم استراحت کنم تا اینکه به بالا برسم. و من هیچگاه واقعا نمی توانم به بالا برسم، زیرا همیشه جای بلندتری وجود دارد. بنابراین من هرگز نمی توانم استراحت کنم.»

شخصی که پیش نویس «تا اینکه» و «هرگز» را ترکیب می کند از این باور پیروی می کند: «من نمی توانم تفریح کنم تا اینکه کارم را تمام کنم. ولی من «هرگز» کارم را تمام نمی کنم. بنابراین من هرگز نمی توانم تفریح کنم.»

از دیگر ترکیبهای معمول، ترکیب «بعداز» با «تقریبا نوع ۱» است و ترکیب «همیشه» با «هرگز». شما می توانید روی شعارهای پیش نویس که با هر یک از این تمرینها همراه است کار کنید.

منبع: (تحلیل رفتار متقابل، یان استورات/ون جونز)

ادامه ی مقالات تحلیل رفتار متقابل را دنبال کنید…

:

پیوستن به خانواده ایده پردازان

مقالات مرتبط

مطالبی که شاید برای شما جذاب باشند

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *