ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۷/۱۲/۱۲
425 بازدید
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری

دینامیت موفقیت : تفاوت ها در نگرش ذهنی است

همان طور که در مطالب قبلی مشاهده فرمودید، نگرش ذهنی موجب شد «جری آسام» و فروشندگانش برای کسب رضایت شغلی، انگیزه پیدا کنند و نگرش ذهنی متمرکز و مثبت بود که موجب شد دانشجوی جوان، موفق به کسب جایزه مورد نظرش بشود. به اطرافتان نگاه کنید. افرادی را که از کارشان لذت می برند و آنهایی را که لذت نمی برند، شناسایی کنید. تفاوت آنها در چیست؟

افراد شاد و راضی، نگرش ذهنی شان را کنترل می کنند. آنها بُعد مثبت شرایط را در نظر می گیرند. برای رسیدن به خوبی ها تلاش می کنند و وقتی چیزی مطلوب نباشد، ابتدا به خودشان نظری می اندازند تا آن را ترمیم کنند. سعی می کنند مطالب بیشتری در مورد کارشان یاد بگیرند تا هم مهارتشان را بیشتر کنند و هم رضایت بیشتری نصیب خودشان و کارفرمایشان شود. اما کسانی که ناراحت هستند، محکم به نگرش ذهنی منفی چسبیده اند. در واقع، به نظر می رسد که می خواهند ناراحت بمانند.

آنها از هر شیء پیرامونشان شکایت می کنند: «ساعات کار، طولانی است؛ ساعت نهار، کوتاه است؛ رئیس، بهانه جو است؛ شرکت، به قدر کافی، تعطیلات و مزایا ندارد.» آنها حتی از چیزهای بی ربط هم ایراد می گیرند: «چرا فلانی هر روز یک لباس می پوشد یا اینکه چرا دست خط فلانی ناخواناست؟ و غیره و غیره».

البته امکان موفقیت این دسته از افراد هم وجود دارد. آنها بر اساس تصمیم خودشان، افرادی ناراحت هستند چه در شغل و چه در هر کار دیگر. نگرش ذهنی منفی کاملا بر آنها تأثیر گذاشته است و این مساله در هر صنف و کاری صدق می کند. اگر بخواهید شاد و راضی باشید، می توانید. نگرش ذهنی تان را کنترل کنید و نگرش ذهنی منفی را به مثبت تبدیل کنید. 

هدف مشخص باعث تشویق شد

چندی قبل، در یکی از جلسات علم موفقیت، درباره اصل «ایجاد اشتیاق در شغل» صحبت می کردیم که خانمی از انتهای کلاس دست بلند کرد و گفت: «من با همسرم به اینجا آمده ام. آنچه شما می گویید ممکن است برای مردان تاجر و کاسب، مناسب باشد، اما برای یک خانم خانه دار اصلا به درد بخور نیست. شما مردان، هر روز، رقابت های تازه ای را تجربه می کنید، اما کارهای خانه اصلا این طور نیست. مشکل کارهای خانه این است که خیلی تکراری و خسته کننده است.»

این مساله، به نظر ما جالب رسید. بسیاری از مردم، مشاغلی تکراری و خسته کننده دارند. اگر راهکاری برای حل مشکل این خانم پیدا می کردیم، می توانستیم به آنهایی هم که مشاغل تکراری دارند، کمک کنیم. از این خانم پرسیدیم چرا فکر می کند کارهای خانه برایش تکراری شده اند و متوجه شدیم که او مثلا هنوز ملحفه ها و ظرف ها را نشسته، دوباره کثیف می شوند. هنوز زمین را تمیز نکرده، دوباره گلی می شود. آن خانم به ما گفت: «انگار هرگز نمی توان این کارها را تمام کرد». مدرس به خانم گفت: «واقعا کلافه کننده است. اما به نظر شما، زنانی هستند که از انجام این کارها لذت ببرند؟» خانم گفت: «اوه، بله. حدس می زنم باشند». مدرس پرسید: «آنها چه چیزی در کارهای خانه یافته اند که مشتاق شده اند؟»

پس از چند لحظه تفکر، خانم پاسخ داد: «شاید به نگرش آنها برمی گردد. آنها کارشان را سخت نمی بینند یا شاید چیزی را در ورای این یکنواختی درک کرده اند.» و این اصل قضیه بود.

یکی از اسرار کسب رضایت شغلی، توانایی دیدن ورای یکنواختی هاست. بدین معنا که حس کنید کارتان به جایی ختم می شود. این امر در هر شغلی صدق می کند. از خانه داری گرفته تا دفترداری، از کارمندی پمپ بنزین گرفته تا مدیریت یک نهاد عظیم. هنگامی می توانید از کارهای یکنواخت و تکراری لذت ببرید که آنها را به عنوان پله های سنگی هدفدار ببینید. هر کار، مانند پله های سنگی است که به هدف منتهی می شود.

منبع: (دینامیت موفقیت، ناپلئون هیل/کلمنت استون)

ادامه ی مقالات دینامیت موفقیت را دنبال کنید…

پیوستن به خانواده ایده پردازان

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *