تکنیک فروش : اعتبارسازی در مذاکره ی فروش (۶)
- بازدید از محل کارخانه
بسیاری از فروشندگان برای به دست آوردن اعتماد خریداران خود، آنها را به بازدید از کارخانه دعوت می کنند تا با دیدن روند تولید محصول با خیال راحت آن را تهیه کنند. اکثر تولید کنندگان مواد غذایی مردم را به بازدید از کارخانه هایشان دعوت می کنند تا بهداشتی بودن محصول خود را ثابت کنند.
- معرفی و صحبت با مشتریان
این کار بسیار اثربخش است و نشان دهنده ی رضایت مشتریان است. به عنوان مثال وقتی که شما به مشتری خود می گویید “می توانید از نظر فلانی را در مورد ما بدانید” یعنی شما از رضایت سوم شخص اطمینان دارید، مشتری هم با خیالی راحت تصمیم گیری می کند.
گاهی فروشنده در انتخاب یک روش برای جلب اعتماد مشتری مردد است، از همین رو بهترین کار این است که به مشتری بگوید: من چه کاری می توانم انجام دهم تا خیال شما راحت شود؟ در این حالت اگر مشتری درخواستی داشت حتما آن را انجام دهید.
- نشان دادن خواص محصول
فقط به صحبت درباره ی محصول اکتفا نکنید، آن را نشان دهید. مشتری زمانی که چیزی را با چشم می بیند باور می کند، ویژگی های متمایز محصول را نشان دهید. اگر شما ادعا می کنید که محصول شما فولادی با درجه سنگین تر از دیگر محصولات را دارد آن را به مشتری نشان دهید، گفتن خالی اثر چندانی ندارد. صرف وقت و تلاش بیشتر برای مشتری می تواند او را به شما وفادار سازد.
- نمایش محصول
یک نمایش خوب از محصول زیربنای باورپذیری مشتری است. در مقابل هم یک نمایش ضعیف از محصول هم می تواند تمام زحمات شما را از بین ببرد، در واقع مذاکره ی فروش اغلب چیزی نیست جز نشان دادن محصول. در ادامه ی مقالات بیشتر به توضیح مورد می پردازیم.
(منبع : فروش ، تکنیکها و کاربردها ، ریچارد و بروس دی بوسکرک)
با ادامه مقالات تکنیک فروش همراه ما باشید …
دیدگاهتان را بنویسید