ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۷/۰۷/۲۵
595 بازدید
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری

تفاوت بازاریابی محتوایی و بازاریابی رسانه ی اجتماعی

توبی مرداک، میدر عامل کاپست Kapost می گوید: در حالیکه با برندها و سازمان های مختلف ملاقات می کنم، همچنان با افراد زیادی برخورد می کنم که با واژه ی “بازاریابی محتوایی” آشنا نیستند. و بعد از آنکه شروع به تشریح واژه می کنم، اغلب پاسخ می دهند، “آهان، محتواهای انتشار یافته به وسیله ی برندها، منظور شما بازاریابی رسانه ی اجتماعی است؟”

درست است که بازاریابی محتوایی به شدت رسانه ی اجتماعی را درگیر می کند و صد البته، در رسانه ی اجتماعی، بازاریابان برای انتقال پیام از محتوا استفاده می کنند؛ اما اگرچه همپوشانی زیادی بین بازاریابی محتوایی و بازاریابی رسانه ی اجتماعی وجود دارد؛ این دو، موجودیت هایی کاملا متمایز، با نقاط تمرکز، اهداف و فرآیندهای متفاوت هستند. بیایید برای روشن شدن موضوع، نگاهی به تفاوت های عمده ی آنها بیندازیم.

  • مرکز توجه (جاذبه) Center Of Gravity

در بازاریابی رسانه های اجتماعی، مرکز توجه درون شبکه های اجتماعی قرار دارد. زمانی که بازاریاب ها، کمپین های تبلیغاتی رسانه های اجتماعی برپا نمی کنند، در فیس بوک، توئیتر، گوگل پلاس و … مشغول هستند و به موازات تولید محتوا، آنها را در درون این شبکه ها قرار می دهند.

در مقابل، مرکز توجه در بازاریابی محتوایی، یک وبسایت یا برند مشخص است. چه آدرس این وب سایت مطابق برند شرکت باشد نظیر امریکن اکسپرس americanexpress.com و چه خرده سایت microsite برای محصولا مشخصی از یک برند باشد: مثل فروم اَمکس اوپن Amex’s Open Forum.

شبکه های اجتماعی برای موفقیت بازاریابی محتوایی حیاتی هستند؛ اما در این مورد فیسبوک، توئیتر و گوگل پلاس بعنوان ابزاری برای توزیع لینک ها به وبسایت یک برند بکار می روند؛ نه بعنوان دربردارنده ی محتوا.

  • انواع محتوا

در بازاریابی رسانه های اجتماعی، محتوا به گونه ای تعیین می شود که با پلتفرم رسانه ی منتخب، سازگاری داشته باشد: برای توئیتر، پیام های کوتاه در حدود ۱۴۰ کاراکتر، برای فیسبوک، مسابقات، تست های کوتاه و بازی ها، و به همین صورت برای سایر رسانه ها. در این نوع بازاریابی، برندها رفتار خود را بر اساس رفتار اشخاصی که از هر رسانه استفاده می کنند، شکل می دهند.

به عبارت دیگر، در بازاریابی محتوایی، زمینه ی اجازه ی درج متن های طولانی تر را می دهد. برندها می توانند بعنوان مثال پست های وبلاگ، ویدئوها، اینفگرافیک ها و کتاب های الکترونیکی منتشر نمایند. با این مدل بازاریابی، برندها رفتار خود را پس از ناشرین رسانه شکل می دهند.

  • اهداف

در حالیکه بازاریابی رسانه های اجتماعی و بازاریابی محتوایی می توانند به منظورهای متعددی به کار گرفته شوند، بازاریابی رسانه ی اجتماعی عموما به سمت دو هدف متمرکز می شود:

اول، به منظور آگاهی برند Brand Awareness بکار گرفته می شود: ایجاد فعالیت و بحث و تبادل نظر در خصوص برند؛

دوم، به منظور نگاهداشت و ایجاد رضایت مشتری؛ برندها می توانند از کانال های اجتماعی بعنوان فروم های باز برای تبادل نظر مستقیم با مشتریان استفاده نمایند؛ که عمدتا در خصوص موضوعات و پرسش های مصرف کنندگان است.

در مقابل، مرکز توجه بازاریابی محتوایی، وبسایت-محور است؛ این نوع، بازاریابی را قادر می سازد تا بیشتر بر ایجاد تقاضا تمرکز کند؛ در حالیکه کیفیت محتوا، مشتریان احتمالی را به سایت جذب می کند؛ آن برند می تواند با مشتریان احتمالی رابطه ایجاد کند و به تدریج، آنها را به سوی مبادله یا خرید سوق دهد.

تکامل تدریجی بازاریابی آنلاین

ما می بایست در مورد بازاریابی رسانه های اجتماعی و بازاریابی محتوایی بعنوان دو گزینه ی مجزا و جدا از هم و بیشتر، بعنوان اجزای مرتبط تکامل بازاریابی بیندیشیم. اینترنت باعث ایجاد انقلابی در زمینه ی برقراری ارتباط مستقیم برندها با مشتریان شده است؛ بدون نیاز به واسطه ی صنعت در رسانه ها.

بازاریابی رسانه های اجتماعی، اولین گام طبیعی در این فرآیند است:دسترسی به کاربران مستقیم است و به طور کلی، محتوا در قالب قطعات کوچک تری ارائه می شود که باعث سهولت در فرآیند انتشار محتوا می شود.

اما همچنان که برندها با نقش جدید خود بعنوان نشر دهنده آشنا می شوند، پیشرفت طبیعی این است که به سمت بازاریابی محتوایی حرکت کنند. بله، در اینجا، قد و قواره بلندتر است: در بازاریابی محتوایی، برندها باید اطلاعات طولانی تر و با کیفیت بالاتر تولید کنند. برندها از طریق فعالیت های بازاریابی محتوایی می توانند به شکلی عمیق تر مشتریان خود را جذب نمایند و با جذب مشتریان به وبسایت؛ فرصت بزرگ تری برای کشاندن مشتریان پای میز مذاکره خواهند داشت.

در حالیکه همه ی ما این استراتژی جدید بازاریابی محتوایی را سرلوحه قرار می دهیم، یک تعریف مشترک از آنچه که ما مرتبط با رویکردهای وابسته، نظیربازاریابی رسانه های اجتماعی، انجام می دهیم، گران بها خواهد بود.

(منبع: بازاریابی محتوایی، جو پولیتسی)

ادامه ی مقالات بازاریابی محتوایی را دنبال کنید…

پیوستن به خانواده ایده پردازان

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *