ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۷/۰۶/۲۵
704 بازدید
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری

ترکِ عادتِ به تعویق انداختن کارها

ما معمولا از به تعویق انداختن کارها و وظایف کاریمان رنج می بریم. مثلا نوشتن گزارش یک سمینار مهم و یا مطلبی که نیاز به ارائه گروهی دارد. اما چرا؟

جوابی که اکثرا به این پرسش داده می شود تنبلی است اما جالب است که چیزهای بیشتری باید در این باره بدانید.

برای شروع بهتر است بدانید که کودکان تا قبل از شروع سن آموزش هیچ کاری را به تعویق نمی اندازند. اما چه اتفاقی در روند رشد می افتد که ما از شروع کارها طفره می رویم؟

کودکان وقتی وظیفه ای بر دوششان قرار داده می شود آن را انجام می دهند. بدون فکر به عواقب آن از جمله: پاداش، ترس از شکست، برآوردن انتظارات دیگران و …

اما وقتی یک شخص بالغ به انجام کاری فکر میکند ماجرا فقط به اینجا ختم نمیشود. ما تمام عواقب کاری که باید انجام دهیم را جلوی چشمانمان می بینیم و این موضوع باعث سست شدنمان میشود. اینکه کار را به اندازه ی کافی خوب انجام خواهم داد؟ اینکه این کار را چقدر دوست دارم ؟ برایم کسالت بار است یا جذاب؟ در انتها تشویق میشوم و یا مورد انتقاد قرار می گیرم و ….

این تصور، از کمال گراییِ ناسالم شکل میگیرد که از همان دوران رشد کم کم به ما القا می شود.

عزت نفس ما به انجام وظایفِ محول، گره خورده و با به تعویق انداختن انجام کار از آن محافظت می کنیم.

اما چاره ی ترک این عادت نادرست چیست؟

یکی از تکنیک هایی که می توان از آن برای ترک عادتِ به تعویق انداختن کارها استفاده کرد، تکنیک برنامه ریزیِ عکس و یا عدم برنامه ریزی زمان است. هدف اصلی این تکینیک این است که در طول روز تعداد زیادی فواصل زمانی نیم ساعته داشته باشیم که در طول آنها بدون وقفه و با تمرکز کار کنیم،  به جای اینکه ده ساعت با نصف تمرکز و همراه با وقفه ها و تعویق های متعدد کار کنیم . با تقسیم روز خود به تعداد زیادی واحد های زمانی کوتاه و متمرکز، هم کار بسیار بیشتری انجام میدهید و هم کمتر خسته می شوید.

این تکنیک به اینصورت کار میکند: از لیست کارهای مهمی که باید انجام دهید، یک کار انتخاب کنید، یک تایمر تنظیم کنید که بعد از ۳۰ دقیقه آلارم دهد، و تمام این ۳۰ دقیقه را با تمرکز کامل کار کنید. بعد از تمام شدن هر واحد ۳۰ دقیقه ای، آن را در حساب ساعت های کاری ثبت کنید. همزمان ، فهرستی از کارهای لذت بخشی که میخواهید در طول هفته انجام بدهید را تهیه کنید. مثلا یک قرار دوستانه ی ناهار و یا پیاده روی با همکاران یا سینما یا هر چیز دیگری که از انجام آن لذت می برید.

برخلاف برنامه ریزی معمول کاری، ابتدا برای فعالیت های مفرح زمان تعیین می کنید، نه برای واحدهای کاری. سپس از این چهارچوب برای ساختاردهی به روزهای کاری خود استفاده خواهید کرد. استفاده از این سیستم ذهن شما را نسبت به دوچیز هشیار میکند:

اول اینکه، زندگی فقط کار نیست! باید از فعالیت های مفرح غیر کاری هم لذت ببرید.

دوم، مدت زمانی که برای انجام کارها، در اختیار دارید محدود است، بنابراین بهتر است از آن خوب استفاده کنید. این تکنیک به معنای برنامه ریزی کارها حول تفریحات است، بنابراین فقط زمانی که برای انجام وظیفه ای وقت داشته باشید، آن را انتخاب می کنید و فقط اگر توانستید حداقل نیم ساعت متمرکز روی آن کار کنید، در حساب ساعات کاری ثبتش می کنید. با این ترتیب زمان زیادی صرف انجام کار واقعی و متمرکز خواهید کرد و هرگز هم احساس اجبار و الزام نمی کنید.

برای کاهش حواس پرتی ها و وقفه ها، همیشه یک برگ کاغذ یا یک دفترچه همراه داشته باشید.

پیوستن به خانواده ایده پردازان

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *