برند سازی شخصی : انتخاب عکس مناسب برای پروفایل
امروزه به دلیل وجود رسانه های آنلاین داشتن عکس های پرتره یا چهره جزو واجبات شده است. هر کسی که در سایت های اجتماعی به ویژه انواع مربوط به کسب و کار عضو است باید عکس مناسب هم داشته باشد. البته باید در انتخاب عکس مناسب برای پروفایل دقت کافی را داشت و نکات زیر را رعایت کرد:
- کانون عکس باشید نه منظره آن. مستقیم به دور بین نگاه کنید، انگار که دارید با مخاطب صحبت می کنید. حالت چهره تان طبیعی و راحت باشد.
- عکس تان رنگی باشد ولی بهتر است که پشت صحنه خیلی رنگی نباشد. اگر می خواهید که پشت صحنه ی پررنگی داشته باشد بهتر است که از زمینه ی تک رنگ استفاده کنید.
- عکس باید نور طبیعی داشته و روی یک زمینه ی ساده و یکدست باشد. نباید جلوی تابلوی اعلانات یا یک دیوار طرح دارد عکس گرفته شود، موجب حواس پرتی مخاطب می شود.
- به مخاطبی فکر کنید که می خواهید با عکس تان جذب کنید. اگر مخاطب تجاری دارید چند عکس با کت و چند عکس بدون کت بگیرید. سعی کنید بدون لباس کار و لباس رسمی هم حرفه ای به نظر برسید.
- سالم و سرحال به نظر برسید.
- موهایتان را به بهترین حالت درست کنید. اگر تازه آن را کوتاه کردید دست کم یک هفته صبر کنید تا جا بیفتد.
- آقایان در اصلاح صورت شان باید دقت کنند. پیش از عکس گرفتن حتما اصلاح کنید، ریش دو روزه حرفه ای به چشم نمی آید.
- خانم ها آرایش ملایم و ساده ای داشته باشند. حتما پیش از آرایش از مرطوب کننده استفاده کنید تا پوست شما خشک به نظر نرسد.
- لباسی انتخاب کنید که ظاهر مورد نظر شما را تداعی کند. از رنگ های یکدست استفاده کنید. لباسهایی نپوشید که نور را منعکس می کند.
- لبخند بزنید و حالت خوشایندی به خود بگیرید.
(منبع: برندسازی شخصی، سوزان کریتون)
در ادامه مقالات برندسازی شخصی همراه ما باشید …
دیدگاهتان را بنویسید