برندسازی شخصی : چه طور نامه ی مقدمه بنویسید
نامه مقدمه نامهی معرفی شما، این فرصت را در اختیار شما می گذارد که به صورت شخصی تر از آنچه که در رزومه آمده است با خواننده ارتباط بر قرار کنید. این نامه با بیوگرافی برند شده فرق دارد؛ چرا که چکیده تر و رسمی تر از آن است و فقط برای همان فرصت شغلی خاص نوشته شده است. در نامه باید به بخش هایی از رزومه اشاره کنید که می خواهید خواننده به آن توجه بیشتری داشته باشد.
برای نوشتن نامه ی مقدمه از الگوهای آماده استفاده نکنید، بلکه آن را از زبان اول شخص و برای هر خواننده به صورت جداگانه بنویسید. این فرصت خوبی است تا درک تان را نسبت به مسائل شرکت نشان دهید. در نامه ی مقدمه خود واقعی تان را توصیف کنید (نه اغراق کنید و نه خود را دست کم بگیرید) و وعده ی ویژه تان را بیان کنید.
نامه مقدمه ی شما می تواند انعکاسی از آنچه که در بیوگرافی نوشته اید باشد، نگران تکراری شدن مطالب در مورد خوتان نباشید زیرا اگر مطلب خوب باشد و پیام روشنی را برساند تکرار آن اشکالی ندارد. این نامه برای خواننده باید به قدری جذاب باشد که بخواهد وقتش را برای خواندن آن صرف کند.
رعایت یک سری نکات اساسی در نوشتن نامه می تواند کمک خوبی در اثر بخش بودن آن کند:
- اجازه دهید برند شخصی تان خودش را در نامه تان نشان دهد.
- نگارشتان صحیح باشد و از نقطه گذاری به جا استفاده کنید.
- نامه تان از یک صفحه بیشتر نشود.
- تجربیات خود را به صورت خلاصه بیان کنید.
- هدف از نامه این است که به کارفرما نشان دهید، چه کاری می توانید انجام دهید تا مشکلات شان بر طرف شود.
- تنها زمانی از معرف نام ببرید که از شما خواسته باشد.
- اگر می توانید، حتما نامه را به شخص خاصی خطاب کنید. تحقیق کنید و سعی کنید نام شخصی که باید نامه را بخواند و تصمیم بگیرد پیدا کنید و نامه را خطاب به او بنویسید.
- پیش از فرستادن نامه، آن را بازخوانی کنید. نامه را بلند برای خودتان بخوانید و از شخص دیگری هم بخواهید آن را مطالعه کند.
(منبع: برندسازی شخصی، سوزان کریتون)
در ادامه مقالات برندسازی شخصی همراه ما باشید …
دیدگاهتان را بنویسید