برندسازی شخصی : چطور وعده ی ویژه و بیانیه ی برند شخصی تان را بنویسید
وعده ی ویژه و بیانیه ی برند شخصی شما با هم پیوند نزدیکی دارند؛ بیانیه ی برند شخصی شما در واقع توضیحی از وعده های شماست. هر دو مورد بر این نکته تمرکز دارند که مخاطب هدف چه انتظاری از شما دارد.
مشخص کردن وعده ویژه ی
وعده ی ویژه یعنی آن چیزی که قول می دهید با برندتان انجام دهید. وعده ی ویژه بیشتر جنبه شخصی برندتان است که به ارزش ها و برنامه هایی که شما می خواهید انجام دهید مربوط است. وعده ی ویژه، عصاره ی چیزی است که نشان می دهید ، چطور مطابق برند شخصی تان زندگی می کنید. وعده ها ویژگی خاص شما را مشخص می کنند و آنها را به دیگران منتقل می کنند. برای شکل دادن به وعده های ویژه ی خود لازم است که علایق، نقاط ضعف، نقاط قوت، عادت ها و ویژگی های شخصیتی تان را بشناسید و از آن ها برای متمایز کردن خود از دیگران استفاده کنید.
از وعده ی ویژه تا بیانیه ی برند شخصی
بعد از وعده ی ویژه باید به سراغ نوشتن بیانیه ی برند شخصی بروید که بسیار مهم است .بیانیه ی برند شخصی باید برگرفته از پروفایل شخصی شما باشد . در بیانیه بهتر است در مورد خصوصیات و بهترین جنبه های خود بنویسید . برای نوشتن بیانیه ی برند شخصی نباید عجله کرد ممکن که چندین روز طول بکشد . برای شروع به نوشتن بهتر است که به چند سوال پاسخ دهید :
- کلمات کلیدی که خصوصیات اصلی شما را سریع نشان می دهند چیست؟
- “عامل ماهیتی” یا همان عصاره وجود شما چیست؟
- “عامل اقتدار” شما یا همان دانش و مهارت هایتان چیست؟
- “عامل فوق ستاره” شما یا همان ویژگی هایی که شما را در دیگران متمایز می سازد چیست؟
هنگام نوشتن بیانیه برند شخصی تان ، از کلماتی استفاده کنید که به بهترین شکل آنچه را که عرضه می کنید را توضیح دهند . کلماتی را به کار ببرید که صفات عاطفی شما را پررنگ تر توضیح دهد و طوری ایجاد انگیزه کند که بتوانید برندتان را به درستی به مخاطب هدف بشناسانید .
(منبع: برندسازی شخصی، سوزان کریتون)
در ادامه مقالات برندسازی شخصی همراه ما باشید …
دیدگاهتان را بنویسید