برندسازی شخصی : ویدیو و پادکست
یکی از تازه ترین ابزار برندسازی شخصی ویدیو است. ویدیو می تواند قدرتمندترین ابزاری باشد که برای ایجاد رابطه با افراد، در دنیای مجازی مورد استفاده قرار می گیرد. ویدیو این امکان را می دهد که شما ارتباط کاملی برقرار کنید، این امکان در دنیای مجزای جایش خالی بود.
“کاترین فنل Katherine Fennel” بنیان گذار “VideoBio” می گوید: برای استفاده از ویدیو، جعبه ابزاری از چند ویدیو رادر نظر بگیرید که برند شما را در بخش های گوناگون نشان می دهند. بنابراین لازم است مشخص کنید کدام بخش را می خواهید پخش کنید.
یکی از اساسی ترین ویدیوهایی که باید داشته باشید بیوگرافی ویدیویی است که به آن ویدیوبیو گفته می شود. ویدیوبیو، ویدیویی است که داستان کلی شما را نشان می دهد و شرح کاملی از شما و برندتان دارد.
اصولا ویدیوبیو شامل موارد زیر است:
- معرفی خودتان، نقش تان، شرکت تان.
- در میان گذاشتن دیدگاهتان در زمینه ی کاریتان.
- معرفی دست آوردهایتان.
- آموزش دادن و یا به اشتراک گذاشتن تجاربی که درباره ی صنعتی که در آن مشغول هستید.
- علاوه بر ویدیوبیو می توانید ویدیوهای تبلیغاتی، آموزشی یا وبلاگ مانند هم بسازید. این ویدیوها بخشی از ارتباط شما با مخاطب تان را در فضاهای مجازی شامل می شود.
در چند سال آینده ویدیو(چه ویدیوها از پیش ضبط شده باشند و چه به صورت زنده باشد) جای همه ی شکل های ارتباطی را بین افراد می گیرد.
پادکست
تولید پادکست راه عالی برای به اشتراک گذاشتن تخصص تان است. پادکست فایلی صوتی است که می توان آن را در ابزار پخش صوتی دانلود کرد. شما می توانید بخشی از سخنرانی هایتان را به صورت پادکست در آورید و در اختیار مخاطبانتان قرا دهید.
اگر شما تمایل دارید که با رهبری فکری برندتان را بسازید، پادکست تولید کنید و آن را در وب سایت تان قرار دهید. با انجام این کار عنصر صدا به مطالب شما اضافه می کند و جنبه ی شخصی تری دارد.
(منبع: برندسازی شخصی، سوزان کریتون)
در ادامه مقالات برندسازی شخصی همراه ما باشید …
دیدگاهتان را بنویسید