برندسازی شخصی: هویتتان را در نوشتههایتان نشان دهید
در برندسازی شخصی یکدستبودن خیلی مهم است. هر آیتم بازاریابی، هر نامه، هر ایمیل یا هر نوع دیگر ارتباط کتبی باید برند شما را فریاد بزند. هدف این است که داستان برندتان را طوری به روشنی بگویید که بتوانید مخاطبتان را به شخصیت و مهارتهایتان جلب کنید. هر نوشتهای که از شما به جا میماند نمایانگر هویت واقعی شما میباشد، پس چه بهتر است که هدفمند و با هوشمندی کامل آنچه که هستید و میخواهید باشید را در نوشتههایتان به مخاطبتان نشان دهید.
با پیروی از این اصول پایه میتوانید محتواهای مربوط به برند شخصیتان را یکدست کنید:
- پیامتان را روشن، یکپارچه و پیوسته منتقل کنید.
- در همهی سندها و نوشتههایتان، روی همان دیدگاهها، توصیفها، شعارها و ویژگیها تاکید کنید.
- ویژگیهایی از برندتان را استفاده کنید که در همهی کارهایتان آشکار باشد. همهی نوشتههایتان (و همچنین حرفهایتان) باید به برند شخصیتان متصل باشد.
- جزئیاتی را که برندتان را پشتیبانی یا تقویت نمیکند، کنار بگذارید.
- وقتی دارید دربارهی کارتان حرف میزنید یا دربارهی برنامه آینده بحث میکنید، از ویژگیها و نقاط قوت برندتان بگویید و بنویسید.
- از کلمههای مترادف استفاده کنید تا وقتی میخواهید محتواهای برندتان را یکدست کنید، جملهها و کلمهها تکراری نشود.
- سعی کنید بفهمید بازار هدفتان با چه مشکلاتی روبهروست و راهحلهایی ارائه بدهید که برندتان را متمایز کند.
- مخاطب هدفتان را بهدقت شناسایی کنید و ببینید چه چیزی آنها را جلب میکند. بعد، این اطلاعات را در وعدهی ویژهتان بگنجانید تا به خوبی با مخاطبتان ارتباط برقرار کنید.
به کارگیری اصول ذکر شده در برندسازی شخصی باعث میشود تا بتوانید به درستی پیام برندتان را به مخاطب انتقال دهید تا مخاطب شما را به روشی صحیح و بهتر بشناسد.
در ادامه مقالات برندسازی شخصی خواهیم گفت که چطور ابزار ارتباطی سنتی از قبیل نامهها، رزومه، زندگینامه و نامهی ضمیمهتان را به خدمت برندتان درآورید.
(منبع: برندسازی شخصی، سوزان کریتون)
دیدگاهتان را بنویسید