برندسازی شخصی: مستقیم سر منبع اصلی بروید
یکی از ترسناکترین توصیههای من این است که به کسی زنگ بزنید و دربارهی شرکتی خاص از او بپرسید. خودم اول اعتراف میکنم که این کار همهی ترسهای شما دربارهی طردشدن و همهی احساس ناامنیتان دربارهی صحبت با افراد جدید را بالا میآورد.
به یاد داشته باشید که: همیشه بهترین راه مستقیم سر منبع اصلی رفتن، معرفی حضوری است. با در دست داشتن فهرست خواستههایتان، اول از دوستان، همسایهها و همکاران بپرسید، آیا کسی را در فلان شرکت میشناسند، یا بهطور دقیقتر، شخص مورد نظرتان در آن شرکت را میشناسند یا نه. میتوانید از مخاطبانتان در شبکههای اجتماعی هم همین را بپرسید. (در مقالات بعدی خواهم گفت چطور از برند شخصیتان در رسانههای اجتماعی استفاده کنید.)
اگر کسی را پیدا کردید که اطلاعات مورد نیاز شما را دارد، ببینید آیا میتواند شما را به دیگران معرفی کند؟ اگر مایل به این کار بود، شما شانستان را در دستیابی به گفتوگو با شخص مورد نظر بهطور چشمگیری بالا بردهاید.
در کنفرانسها و نمایشگاههای تجاری حاضر شوید
یکی از راههای مورد علاقه من برای اطلاعات گرفتن دربارهی مخاطب هدف، شرکت در کنفرانسهای تخصصی یا نمایشگاههای تجاری است. در چنین جاهایی میبینید افرادی که در کسبوکاری مشغولاند همه یک جا جمعاند. فروشندهها همیشه مشتاقاند با هر کسی که جلوی غرفهشان میایستد صحبت کنند. برخی از بهترین شبکهسازیهای غیررسمی در کنفرانسها شکل میگیرند؛ چون در این موقعیت مردم مشغول کار نیستند، اغلب آمادهی برقراری ارتباط هستند و نامشان به سینهشان نصب است تا به معرفی افراد به هم کمک کند.
در کنفرانسها و نمایشگاههای تجاری، جدیدترین اطلاعات توسط سخنرانها یا در زمانهای استراحت و همچنین پای غرفهها مطرح میشود. اغلب بهترین اطلاعاتی که بهدست میآورید، در هنگام گفتوگوهای سر صبحانه یا داخل صف است. اگر در تحقیقاتی که دربارهی بازارهای هدفتان انجام میدهید فرصت حضور در یکی از این رویدادها را داشتید، یک کیسه کارت ویزیت جمع کنید و از هر فرصتی برای اطلاعات گرفتن و دیدار با مخاطبان هدف استفاده نمایید.
(منبع: برندسازی شخصی، سوزان کریتون)
در ادامه مقالات برندسازی شخصی همراه ما باشید …
دیدگاهتان را بنویسید