برندسازی شخصی : لباس محل کار مناسب برای خانم ها
در این مقاله معیارهای اساسی انتخاب لباس محل کار مناسب برای خانم ها می پردازیم. باید توجه داشت که ظاهر مرتب و تمیز و برند شده تاثیر چشمگیری در برندسازی شخصی دارد. موارد زیر اصول اولیه لباس پوشیدن هستند که با هر قد و وزنی می توانند آن را رعایت کنند.
کت یا مانتو
- روی سینه و باسن به راحتی بسته شود و کشیده نشود.
- ناحیه آستین کاملا آزاد باشد به گونه ای که راحت بشود دست را حرکت داد.
- به اندازه ی کافی بلند باشد.
- اندازه ی آستین تا مچ باشد.
بلوز
- زیر ژاکت، کت، روپوش بلوز آستین کوتاه بهتر است.
- یقه بلوز ۵ سانتیمتر از یقه کت یا مانتو بالاتر باشد.
- پارچه ی بلوز صاف و مرتب و بدون چروک باشد.
شلوار
- در ناحیه کمر کاملا اندازه و راحت باشد و گشاد نباشد.
- پیلی ها و زیپ صاف باشد.
- پارچه در جلوی شلوار صاف و بدون کشیدگی باشد.
- بلندی شلوار به گونه ای باشد که اگر کفش پاشنه بلند می پوشند تا وسط پاشنه باشد.
دامن
- چاک ها و پیلی ها باز نایستد.
- در جلو و یا پشت پاهایتان چیندار نایستد.
- دور کل بدن را به راحتی بپوشاند.
- هنگام نشستن بیشتر از ۳ سانتیمتر بالای زانو نرود.
کفش
- رنگ آن خنثی باشد.
- جلو بسته و یا کمی باز باشد.
- پشت آن بسته باشد و یا بند داشته باشد.
- اندازه ی پاشنه محافظه کارانه باشد، پاشنه ی خیلی بلند برای محیط کار مناسب نیست.
- واکس زده و تمیز باشد.
جوراب
- رنگ جوراب با دامنتان هماهنگ باشد.
- یک جفت جوراب اضافه همراه داشته باشد تا در صورت آسیب دیدن به یکی بتوانید جایگزین کنید.
- جوراب پوشیدن یک حرکت حرفه ای است، نپوشیدن آن غیر حرفه ای بودن شما را می رساند.
جواهرات و لوازم زینتی
- جواهرات ساده و معقول برای محیط کار مناسب است.
- از استفاده ی جواهرات آویزدار و صدادار که موجب حواس پرتی می شود خودداری کنید.
- از ساعت ساده و ظریف استفاده کنید.
- در مذاکرات کاری کیف دستی کوچک و یا ساک دستی تان را ببرید نه هردو آنها را.
(منبع: برندسازی شخصی، سوزان کریتون)
در ادامه مقالات برندسازی شخصی همراه ما باشید …
دیدگاهتان را بنویسید