برندسازی شخصی : قوانین سه گانه ی ارتباط
به گفته ی “ویلیام آروادا” همه ی برندهای موفق از قوانین سه گانه ی ارتباط : شفافیت، یکدستی، ثبات پیروی می کنند. رعایت قوانین سه گانه به شما کمک می کند که برندتان را با اعتماد به نفس بیشتری به نمایش بگذارید و به وعده ی برندتان عمل کنید تا همیشه در نظر مردم باشید.
- شفافیت : پیامی روشن ایجاد کنید
دشوارترین قسمت ارتباط، شفافیت است. چون تصمیم گیری برای اینکه مظهر چه چیزی باشد کار آسانی نیست، به ویژه در ابتدای کار که شفافیت از درک و عملی کردن وعده ی ویژه تان حاصل می شود. اغلب برندهای معروف به روشنی می گویند که چه کسی هستند و چه کسی نیستند.
واضح است که هرچه شفافیت شما بیشتر باشد دشمنان شما هم بیشتر می شود. به همین دلیل اغلب مردم موضع خودشان را اعلام نمی کنند چون می دانند که عده ای خوششان نمی آید. اما شما باید جسارت اعلام پیام خود را داشته باشید، این بدان معنا نیست که رفتار بدی داشته باشید بلکه باید پیامتان را به روشنی انتقال دهید و به آن پایبند باشید.
- یکدستی : هربار پیام یکسانی بفرستید
وقتی که پیام تان را به روشنی اعلام می کنید، باید در هر روشی که برای انتقال پیام استفاده می کنید همان پیام را بفرستید. اگر می خواهید به عنوان متخصص برندی شناخته شوید که مردم روی آن حساب می کنند، باید پیام تان را در هر کاری که انجام می دهید بگنجانید.
- ثبات : نقشه ای برای اینکه مردم همواره پیام شما را بشنوند
برندهای قدرتمند همیشه جلوی چشم مخاطب هدف شان هستند. این بدان معنی است که اگر می خواهید برند شخصی خود را داشته باشید باید همواره تو چشم باشید، نمی شود که ماهها تو دید نباشید و توقع داشته باشید که مردم شما را به یاد داشته باشند. تهیه و اجرای نقشه ی ارتباطی کمک می کند تا در چشم بازار هدف تان باشید.
(منبع: برندسازی شخصی، سوزان کریتون)
در ادامه مقالات برندسازی شخصی همراه ما باشید …
دیدگاهتان را بنویسید