برندسازی شخصی: عناصر دیداری
تصویرها تاثیر قدرتمندی بر مخاطب میگذارند و استراتژیهای زیادی برای بهکارگیری رنگ، فونت و لوگو برای برندها وجود دارد:
- رنگ: برندهای شرکتی به شدت به رنگ وابستهاند. شما لوگوی برند شرکتها و بیشتر چیزهایی که میخرید را از روی رنگ برند تشخیص میدهید. استارباکس سبز است. فیسبوک آبی است. شرکت و سایت ایدهپردازان زرد است. وقتی شرکتی یک کمپین تبلیغاتی جدید راه میاندازد، این رنگها تغیر نمیکند؛ بلکه در تمام سالها یکسان باقی میماند؛ چون با این رنگها مشتریها به خوبی محصولات را بهجا میآورند.
- فونت: فونتها طوری انتخاب میشوند که حسوحال و احساس مورد نظر را نشان بدهند. فونتهای گرد در مقایسه با فونتهای گوشهدار، حس خودمانیتری را القا میکنند. فونتهای که خطوط باریک دارند در مقایسه با فونتهای کلفت و پررنگ، پیام سبکتری را منتقل میکنند.
- لوگو: برندسازی یعنی ایجاد ارتباط، و لوگویی که برندهای موفق به کار میبرند طوری طراحی میشود که با مخاطب هدف ارتباط برقرار کند. تشخیص تصاویر برای مردم آسانتر از یادآوری متن است؛ بنابراین لوگویی (یا شخصیتی) که خوب ساخته شده باشد میتواند هویتی بهیادماندنی برای شرکت یا محصول ایجاد کند.
یکی از لوگوهای محبوب من گوگل دودل Google Doodle است: اگرچه اصل موضوع همیشه همان است، مرتب تغییراتی در آن ایجاد میکنند تا نشان دهند در هر روز در دنیا چه خبر است. این لوگو اولین بار به افتخار حضور بنیانگذاران در جشنواره «برنینگ من» ساخته شد. (برنینگ من جشنوارهای سالانه است که از سال ۱۹۸۶ در صحرای نوادا برگزار میشود. افراد در این جشنواره حاضر میشوند تا ابراز وجود و اتکا به خود را تجربه کنند.)
لوگو همیشه حروف Google را در بر دارد، ولی پیام خلاقیت و تغییر را میرساند. اخیرا تولد من بود و متوجه شدم گوگل دودل با یک لوگوی تولد، به مناسبت تولدم برایم شخصیسازی شده است. گوگل با این کارش وفاداری من به برندش را تضمین کرده است.
(منبع: برندسازی شخصی، سوزان کریتون)
در ادامه مقالات برندسازی شخصی همراه ما باشید …
دیدگاهتان را بنویسید