برندسازی شخصی : شهرت آنلاین خود را بسنجید
برای اینکه تصویر واضحی از چهره ی آنلاین خودتان داشته باشید، لازم است شهرت آنلاین خود را بسنجید. برای اینکه بتوانید سنجش اعتبار آنلاین خود را به درستی انجام دهید می توانید به بررسی پنج مورد مهم بپردازید:
حجم: منظور از حجم، مقدار مطالب موجود از شما در اینترنت است. زمانی که حجم مطلب زیاد باشد یعنی اینکه این فرد حرفی برای گفتن دارد. همچنین این حجم مطالب به شما کمک می کند در لیست جست و جوی گوگل و یا سایر موتورهای جست و جو جزوه برترین ها باشید.
تناسب: یعنی بین محتوا و آنچه که فرد ادعا می کند، یا آنچه که من نیاز دارم ارتباطی هست؟ مثلا اگر به عنوان بخشی از برندتان حرف از صداقت و درستکاری زده باشید ولی در جست و جوی گوگل معلوم شود که سر دیگران را کلاه گذاشتید، حرف شما با شهرت تان تناسب ندارد و برای شما امتیاز منفی است.
خلوص: به این مربوط می شود، در زمینه ی محتوایی که تولید می کنید می خواهید مظهر چه چیز باشید و شما را چه قدر به آن مظهر می شناسند. اگر در اینترنت هم نام داشته باشید کار شما بسیار سخت می شود.
فرض کنید دو شخص به نام جان اسمیت در اینترنت مطلب می گذارند، برای به دست آوردن شهرت آنلاین خود راه سختی را در پیش دارند. ممکن است مطالبی که این دو در اینترنت می گذارند کاملا به هم بی ربط باشد و یا حتی متضاد بنابراین به دست آوردن شهرت آنلاین هر کدام بسیار سخت و دشوار می شود.
تنوع : به استفاده از محتوا به شکل های گوناگون بستگی دارد. از همین رو وقتی بر روی افزایش حضور در اینترنت کار می کنید، از ویدیو و عکس یا اسلایدشو استفاده کنید تا تنوع مطلب تان بیشترشود.
اعتبار: اعتبار بدین معنی است که شما بازخورد خوبی از کسانی که نام شما را جست و جو کردند بگیرید. فعالیت های عام المنفعه و خیریه می تواند به افزایش اعتبار شما کمک کند و باعث می شود که چهره ی مثبتی از شما در اینترنت دیده شود.
(منبع: برندسازی شخصی، سوزان کریتون)
در ادامه مقالات برندسازی شخصی همراه ما باشید …
دیدگاهتان را بنویسید