برندسازی شخصی: شخصیتهای اجتماعی زیر نورافکن
در این مقاله به دو شخصیت میپردازیم که در عرصهی جهانی جایگاه خاصی دارند و میبینیم که چطور خودشان را برند کردهاند تا تاثیر و نفوذشان را به حداکثر برسانند.
کیت میدلتون Kate Middleton: شاهزاده خانم فروتن
وقتی کیت میدلتون با شاهزاده ویلیام ازدواج کرد، جهان را به شگفتی آورد. او ناگهان از فردی عادی به شخصیت سلطنتی مشهوری تبدیل شد. مردم او را بهخاطر محافظهکاریهای ظریفش میستایند و او را به شخصیت حساس، معقول و فروتنش میشناسند. او اولین عروس سلطنتی است که مدرک دانشگاهی دارد و افراد مورد مطالعهاش به او عشق میورزند.
میدلتون بهخاطر هوش خانمانه، پذیرش مادری، خوشسلیقگی در زمینهی ظاهر، شخصیت فریبنده و ارتباط راحتش با همهی مردم، نقدهای پرشوری دریافت کرده است. هرچه او میپوشد، مد روز میشود.
برند او در سراسر جهان طنین انداخته است. تماشای رشد و تکامل میدلتون همینطور که در نقش سلطنتیاش جا میافتد، جالب است.
باراک اوباما Barak Obama
جهت گیری سیاسی شما هرچه باشد، باید قدرت برند شخصی اوباما را بپذیرید. او اولین رییسجمهور آفریقاییآمریکایی ایالات متحده بود و از این نظر، موانع محکمی را در هم شکست. وقتی اوباما به این مقام رسید مردی نسبتا جوان بود که به هوش، قدرت سخنوری و ایستادگیاش در برابر چیزی که مردم آن را ناممکن میدانستند، مشهور بود. برند او بر پایهی امید، تغییر و پیشرفت بنا شد.
رئیسجمهور اوباما در سال ۲۰۰۹ بهخاطر تلاشهای بینظیرش در تقویت دیپلماسی بینالمللی و همکاری بین مردم، جایزه صلح نوبل را گرفت. جهان از برند او تجلیل کرد: مردی که امید تغییر و صلح را با خود آورد.
برندها، بهویژه در عرصهی سیاست، همواره در حال تکاملاند. برند رئیسجمهورهایی که دو مرحله روی کار میآیند باید هماهنگ با تحولات ملت تغییر کند.
(منبع: برندسازی شخصی، سوزان کریتون)
در ادامه مقالات برندسازی شخصی با ما همراه باشید و نظرات خود را با ما در میان بگذارید …
دیدگاهتان را بنویسید