برندسازی شخصی : انتخاب فونت برای برند شخصی تان
فونت شخصی شما بسیار شبیه دست نوشته ی شماست. شکلی که برای موارد نوشتاری تان انتخاب می کنید تاثیر قدرتمندی دارد. به همین دلیل باید در انتخاب فونت برای برند شخصی تان دقت کنید. پیش از آنکه مخاطبتان نوشته های شما را بخواند فونت شما را می بیند، که نشان دهنده ی حرفه ای بودن، خلاقیت یا اقتدار شما است.
بهتر است فونت های ساده برای وب سایت تان انتخاب کنید، چون شما می خواهید سایت تان در همه نوع کامپیوتر به آسانی باز شود. برای انتخاب فونت بهتر است که به نکات زیر توجه کنید:
- وضوح و خوانا بودن: مهم ترین نکته ای که باید به آن توجه کنید خوانا بودن نوشته است چه در نسخه ی چاپی و چه در نوشته های آنلاین. اگر خواننده نتواند به سرعت و آسانی بفهمد که چه نوشته اید، همه ی زمانی که برای انتخاب فونت گذاشته اید به هدر می رود.
- هرچه کمتر، بهتر: در نوشته هایتان بیشتر از دو یا سه فونت استفاده نکنید. هرگز در یک نوشته از ترکیب فونت های مختلف استفاده نکنید بلکه باید در یک نوشته به صورت یکپارچه از یک فونت استفاده کنید. همچنین درباره ی اندازه ی فونت دقت کنید، اندازه فونت هم باید در یک نوشته یکسان باشد تا چشم خواننده اذیت نشود.
- پیام و احساس: فونت ها حامل حال و احساس هستند. فونت گرد حالتی غیر رسمی و خودمانی تر ایجاد می کند. فونت هایی که خط صاف دارند حس اطمینان و اتکاپذیری دارند. فونت های سنگین نشان دهنده ی جسارت، قدرت، اعتماد به نفس هستند. فونت های سبک تر پیام نرمی و لطافت را در خود دارند. فونت های باز این حس را منتقل می کنند که شما آدم گشوده و قابل دسترسی هستید.
شاید به نظر برسد که انتخاب فونت کار آسانی باشد و خیلی هم مهم نباشد ولی فونت همانند ظاهر شما مهم است، زیرا فونت هم ظاهر نوشته ی شماست پس باید با برند شما هماهنگ باشد.
(منبع: برندسازی شخصی، سوزان کریتون)
در ادامه مقالات برندسازی شخصی همراه ما باشید …
دیدگاهتان را بنویسید