برندسازی شخصی : اعتبارتان را سینه به سینه منتقل کنید
همه ی کسانی که صاحب کسب و کار هستند می دانند که اگر مردم آنها را به همدیگر پیشنهاد دهند، بیشتر از بازاریابی خودشان تاثیر دارد. این بدان معناست که شما محصول و یا خدمات استثنایی دارید که مردم دوست دارند در جمع هایشان پیرامون آن صحبت کنند. شما باید به کسی تبدیل شوید که دیگران در موردش حرف های خوب بزنند.
به عنوان مثال اگر آرایشگر هستید، باید طوری باشید که اگر از کسی پرسیدند: آرایشگر خوب می شناسی؟ اولین اسمی که به ذهن مردم می آید اسم شما باشد. حال برای اینکه اینطور شود باید تمام سعی خود را بکنید و از خلاقیت خود استفاده کنید تا کارهای منحصر به فرد داشته باشید.
اگر شما صاحب کسب و کار هم نباشید باز هم می توانید از اعتبار سینه به سینه بهره مند شوید. تبلیغات سینه به سینه به عنوان بازاریابی پنهان شغل هم شناخته شده است. چون بیشتر شغل ها از آنجا می آید، زمانی شرکت ها می خواهند نیرو جذب کنند اصولا شخصی که مسئول استخدام است از دوست و آشنایان خود می خواهد که شخصی را که متناسب با نیازهای آنها می باشد را به او معرفی کنند. داشتن روابط عمومی خوب و شبکه ی ارتباطی قوی می تواند در پیدا کردن افراد و فرصت های خوب کمک کند.
برای اینکه اعتبارتان سینه به سینه منتقل شود باید ساده و شفاف باشید و نشان دهید که هدف تان از دادن اطلاعات، کمک به دیگران و تبلیغ آنها نیز هست. چون مردم همیشه دوست دارند کسی را تبلیغ کنند که آنها را تبلیغ می کند. هرچه پیام برندتان شفاف تر باشد صحبت کردن درباره ی آن راحت تر است و شبکه ی ارتباطی تان قوی تر شکل می گیرد و مردم راحت تر با شما و برندتان آشنا می شوند.
(منبع: برندسازی شخصی، سوزان کریتون)
در ادامه مقالات برندسازی شخصی همراه ما باشید …
دیدگاهتان را بنویسید