برندسازی شخصی : استراتژی ارتباطی
برای اینکه بتوانید برندتان را به بهترین شکل معرفی کنید، باید ایده های ارتباطی ذهن تان را سازمان دهی کنید تا بتوانید بهترین راه را برای دست یابی به مخاطب هدف تان پیدا کنید.
برای تعیین بهترین راه ابتدا باید تعیین کنید که مخاطب هدف تان چه کسانی هستند. باید برندشخصی تان را به مخاطب هدف تان که ممکن است همکاران،مشتریان احتمالی یا حتی رقیب خود باشد، بشناسانید. وقتی که شما دقیقا متوجه شدید که با چه کسانی قرار است ارتباط برقرار کنید، می توانید استراتژی ارتباطی خود را تعیین کنید.
تهیه ی چرخ ارتباطی می تواند به شما کمک کند تا زمینه را برای استراتژی ارتباطی تان مهیا کنید. در اینجا باید محتوایی را که در آن تخصص دارید شناسایی کنید و ببینید که چه طور می توانید آن را به مخاطبانتان معرفی کنید.
برای ایجاد چرخ ارتباطتان باید مشخص کنید که ارتباط مربوط به برند شخصی تان در کدام حوزه ی تخصصی تان قرار دارد. موضوعی که در آن تخصص دارید و می خواهید در مورد آن محتوا تولید کنید تا با آن چرخ ارتباطی تان را تشکیل دهید همان دانش تخصصی شما است.
بعد از آنکه تصمیم گرفتید در مورد چه موضوعی می خواهید محتوا تولید کنید باید تصمیم بگیرید که از چه طریقی می خواهید آن را به مخاطبان خود معرفی کنید. از راههای مختلفی می توانید این کار را انجام دهید:
- وبلاگ
- خبرنامه
- رسانه های اجتماعی
- نوشتن مقاله
در مورد این راهها به صورت مفصل در مقالات قبلی توضیح داده شده است.
- فعالیت های داوطلبانه: زمانی که شما برای انجام کاری داوطلب می شوید خصوصا کارهای خیر و عام المنفعه افراد زیادی با شما و برندتان آشنا می شوند.
- کارگاه: برگزاری کارگاههای آموزشی روش خوبی برای معرفی برندتان است.
- صحبت کردن: با حضور در جمع های مختلف و شرکت کردن در مباحث آنان می توانید شبکه ی ارتباطی خوبی را تشکیل دهید که برای برندتان بسیار مفید است.
- اسپانسری: با اسپانسری درست و به جا می توانید برندتان را قوی ترین شکل ممکن معرفی کنید.
(منبع: برندسازی شخصی، سوزان کریتون)
در ادامه مقالات برندسازی شخصی همراه ما باشید …
دیدگاهتان را بنویسید