بایدها و نبایدهای شغل تان (۱)
اولین قدم به سمت موفقیت شغلی این است که واقعا خواستار آن باشید. خیلی ها در شغل شان پیشرفت نمی کنند، چرا که در ناخودآگاه شان باورهای غلطی دارند (مانند باورهای غلطی که در مورد پول گفته شد) که راه پیشرفت آنها را سد می کند.
چند نمونه از باورهای غلطی که مانع پیشرفت شغلی می شوند:
فقط افراد چاپلوس ترفیع می گیرند؛
فقط با پا گذاشتن روی دیگران می توان پیشرفت کرد؛
هر کس که مسئولیت بیشتری داشته باشد باید بیشتر کار کند؛
کسانی که ترفیع می گیرند مورد تنفر همکاران قبلی شان هستند؛
کسانی که پست های بالاتری می گیرند شدیدتر زمین می خورند.
این پیش داوری ها و باورهای نامعقول و نادرست را دور بریزید. باورهای قدیمی تان را با باورهای جدید جایگزین کنید. بالاخره دلایل کافی وجود دارد تا نخواهید تا پایان عمر در یک شغل باقی بمانید. پست های بالاتر، حقوق بالاتری دارند و حیطه ی تصمیم گیری شان هم وسیع تر است. کسانی که بالاترین سِمت ها را دارند از احترام بیشتری برخوردارند و دیگران رفتار بهتری با آنها دارند. وقتی ترفیع می گیرید، در کارتان تنوع ایجاد می شود و احساس رضایت بیشتری نسبت به شغل خود دارید.
مسیر ساده سازی، از بیرون به درون می رود. در رابطه با مسائل شغلی، شعار ساده سازی این است: اگر می خواهید موفق شوید، مانند یک فرد موفق عمل کنید. در اینجا چند نمونه از موقعیت هایی را که معمولا افراد در شغل خود با آنها مواجه می شوند ارائه می کنیم.
همکارتان ترفیع می گیرد و مافوق شما می شود
تا همین چند وقت پیش با هم در یک اتاق کار می کردید، اما حالا کسی که قبلا همکارتان بوده مافوق تان شده است.
رفتار بازنده ها: سعی می کنید همکار قبلی تان را پیش رئیس خراب کنید. ولی این کار شما باعث می شود رئیس تان متوجه شود که فرد درستی را انتخاب کرده و شما به هیچ وجه برای پست بالاتر مناسب نیستید.
رفتار برنده ها: بعد از پشت سر گذاشتن شوک اولیه، کارهای همکارتان را تحلیل کنید تا ببینید چه چیزی باعث شده ترفیع بگیرد. حتی می توانید صراحتا از رئیس تان بپرسید که چه کاری باید انجام دهید تا دفعه ی بعد شانس ترفیع گرفتن داشته باشید.
منبع: (زندگی به همین سادگی، تیکی کوستن ماخر)
ادامه ی مقالات زندگی به همین سادگی را دنبال کنید…
دیدگاهتان را بنویسید