ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۷/۰۹/۲۰
1,172 بازدید
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
بازدارنده ها در تحلیل رفتار متقابل :بزرگ نشو و تو نمیتوانی
  • بزرگ نشو

معمولا آخرین فرزند خانواده این بازدارنده را دریافت می کند که بزرگ نشو. شاید والدین در حالت نفسانی «کودک» خودشان نخواهند که از داشتن بچه کوچولویی در خانواده محروم شوند و تمام ارزش خود را در این بینند که پدر یا مادر خوبی باشند. اگر بچه آنها بزرگ شود دیگر احساس ارزشمندی نخواهند داشت. از طرف دیگر والدینی که خودشان هرگز بزرگ نشده اند نیز می توانند این بازدارنده را منتقل کنند. پیام آنان این است «همیشه همبازی کوچک من باقی بمان».

گاهی اوقات مفهوم پیام بزرگ نشو به این صورت است که «مرا ترک نکن». دختری که تا دوران میانسالی در خانه می ماند تا از مادر پرتوقع و پیرش مراقبت کند نیز شاید همین پیام را با خود داشته باشد.

  • تو نمیتوانی

این بازدارنده توسط والدینی داده می شود که در حالت نفسانی «کودک خودشان» از پیشرفتهای پسر یا دخترشان احساس حسادت می کنند. در نظر بگیرید که پدری در خانواده فقیری بزرگ شده و مجبور بوده از  سن پانزده سالگی کار کند و هرگز موقعیت دانشگاه رفتن را نداشته است. اکنون بر اثر سختکوشی های او، خود و بچه هایش در رفاه مادی بسر می برند. او شهریه سنگینی را برای دخترش می پردازد تا به مدرسه خوبی رود و بتواند روزی وارد دانشگاه شود.

پدر ممکن است زمانی که پیشرفتهای تحصیلی دخترش را می بیند، احساس لذت پدرانه ای داشته باشد. ولی در خارج از حوزه آگاهی خود و در حالت نفسانی «کودک»، او از اینکه دخترش امکاناتی را دارد که او هرگز نداشته است، به تلخی احساس حسادت می کند. اگر او در تحصیلاتش موفق بشود چه؟ شاید ثابت خواهد شد که او از پدرش بهتر است. پس او بازدارنده «تو نمی توانی» را به طور غیر کلامی به دخترش خواهد داد، حتی اگر در سطح آگاه خود، او را تشویق کند که خوب درس بخواند و نمرات خوبی بگیرد.

دانش آموزی که این تصمیم پیش نویسی را گرفته است تا از پیام بازدارنده «تو نمی توانی» اطاعت کند، در کلاس به سختی کار خواهد کرد و تمام تکالیفش را به خوبی انجام خواهد داد. ولی زمانی که امتحانات فرا می رسد، او احتمالا راهی خواهد یافت تا آنرا خراب کند. شاید سر امتحان هول شود و جلسه امتحان را ترک کند. شاید فراموش کند که یکی از ورقه های مهم امتحانی را تحویل دهد. او شاید حتی دچار یک بیماری با منشاء روانی بشود، یا اینکه ناگهان احساس کند قادر به خواندن نیست.

منبع: (تحلیل رفتار متقابل، یان استورات/ون جونز)

ادامه ی مقالات تحلیل رفتار متقابل را دنبال کنید…

:

پیوستن به خانواده ایده پردازان

مقالات مرتبط

مطالبی که شاید برای شما جذاب باشند

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *