IPE logo
IPE logo
عبارت مورد نظر را وارد کنید...
شاید برای شما جالب باشد
bertonix content marketing dmark Google Ads pwconf startupgrind video marketing اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها استارتاپ گرایند استخدام استراتژی های اثر بخش تبلیغات استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر اندروید ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی ویدیویی بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برند سازی برندسازی شخصی بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک تواضع توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی جذب مشتری جعل خبر جلسات کاری حفظ تمرکز کارمندان خرده فروشی خلاقیت دروغ رسانه ای دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد غیرمنتظره فروش رهبران ارزش آفرین روان‌شناسی مدیریت ریسک سرمایه گذاری سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سرمایه سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی لوگو طراحی گرافیک فروش فروشگاه اینترنتی فریلنسر قدرت مذاکره مارکتینگ مارکتینگ پلن محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هشتگ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گل فروشی یوتیوب
بازدارنده ها در تحلیل رفتار متقابل

بازدارنده ها در تحلیل رفتار متقابل :نکن و مهم نباش

بازدارنده ها در تحلیل رفتار متقابل :نکن و مهم نباش

پیام “نکن” یا “هیچ کاری نکن” به این معناست: «هیچ کاری نکن، زیرا هر کاری که بخواهی بکنی آنقدر خطرناک است که اگر اصلا هیچ کار نکنی آن وقت در امانخواهی بود.» اگر شخصی در زندگی بزرگسالی دائم از این شاخ بپرد و همیشه احساس کند که به هیچ جا نمی رسد و در ضمن برای آن هیچ کاری انجام ندهد، او شاید این پیام پیش نویس را با خود داشته باشد.

پیام بازدارنده «نکن» یا «هیچ کار نکن» بوسیله والدینی داده می شود که «کودک» درون آنها از اینکه فرزندشان از حوزه حمایت آنان خارج شود به وحشت می افتند که مبادا به او آسیبی برسد. زمینه های وحشت در پیش نویس خود والدین قرار دارد تا اینکه در دنیای واقع وجود داشته باشد. یک پدر یا مادر ممکن است با ترس و وحشت چنین چیزهایی بگوید: «جانی، برو ببین خواهر کوچولوت چکار میکند و بهش بگو نکند.»

افرادی که دارای چنین پیامهایی می باشند ممکن است زمانی که از آنها خواسته می شود به نوعی نقش رهبری داشته باشند، احساس ترس و هراس کنند. وقتی که از آنها خواسته می شود که در جمع صحبت کنند دهانشان خشک می شود. در رابطه با حرفه و شغل، شخصی که پیام مهم نباش را پذیرفته است، ممکن است در مقام زیر دست کار خود را بسیار عالی انجام دهد، لیکن یا به دنبال ارتقاء و ترفیع نمی رود و یا زمانی که امکان آن فراهم می شود به نوعی خرابکاری می کند تا آنرا از دست بدهد. نوع دیگری از این پیام بازدارنده، این است: «آن چیزی را که می خواهی، تقاضا نکن.»

این پیام پیش نویسی دیگری است که ناشی از انگیزه های والدینی است که می خواهند فرزندشان را طرد کنند. والدین، به طور غیرکلامی، از حالت نفسانی کودک خودشان این پیام را می دهند: «من تو را تحمل می کنم، فقط تا آنجایی که بدانی که تو و خواسته های تو اهمیت ندارند.»

منبع: (تحلیل رفتار متقابل، یان استورات/ون جونز)

ادامه ی مقالات تحلیل رفتار متقابل را دنبال کنید…

۰ ۰ vote
Article Rating

مطالب مرتبط

guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments